A dat berea pe apă. „Prietenii ştiu de ce“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liviu Irimia, omul cu ideile din spatele Bergenbier, vrea să revoluţioneze campaniile de marketing din domeniul apei minerale. La început a spălat vitrinele. Apoi a ajuns să creeze cele mai populare mărci; traseul i-a prins bine şi vrea să-i înveţe şi pe tineri să fie mai motivaţi la primul job.

Din poziţia de director de marketing al Bergenbier a creat poate cel mai răsunător proiect social al României postdecembriste după ce a lansat o zi a bărbatului, pe 5 mai, şi le-a dat acestora dreptul de a-şi vota ziua liberă. Berea nu mai era doar motiv de distracţie – mârlănească ar spune unii, ci devenea generatorul unei idei de mari proporţii.

Nu are nici 40 de ani, iar după mai bine de 15 petrecuţi în multinaţionale tocmai s-a “retras” într-o companie românească, producătorul apei minerale Carpatina, şi face echipă alături de alţi foşti corporatişti. El e Liviu Irimia, cel ce gândeşte “mare” în afaceri (“think big”, cum ar zice englezul). A plecat de la Bergenbier pentru că noua conducere nu mai gândea ca el, dar şi pentru a aştepta venirea pe lume a celui de-al doilea băieţel. S-a apucat de chitară clasică, un vis mai vechi din tinereţe, abia acum doi ani.

 “Apa m-a ales pe mine, în persoana lui Horia Simu (n. red. proprietarul Lipomin, îmbuteliatorul Carpatina) şi nu eu pe ea”, îşi explică Liviu Irimia noul job, din spatele biroului care miroase a proaspăt şi pe care n-a apucat încă să-şi aşeze lucrurile dragi.

Revoluţie în apă

Deşi a făcut performanţe în multinaţionale – două din mărcile de care s-a ocupat, Nescafe Brasero şi Bergenbier au devenit lideri în segmentele de piaţă pe care activează - a decis să părăsească sistemul pentru unul în care simte că va avea mai multă libertate, adică mai mult spaţiu de “mişcare”, într-o companie românească. L-a încurajat faptul că proprietarul Carpatina, Horia Simu, este şi el un fost corporatist: a lucrat pentru Citi Bank.

Aparent, noua poziţie nu este la fel de “efervescentă”, însă Irimia ţine să mă asigure că este doar o presupoziţie bazată pe faptul că industria apei îmbuteliate nu este la fel de competitivă ca cea a berii. “Multinaţionalele au făcut din bere un segment atât de competitiv. Şi apa poate cunoaşte o astfel de dezvoltare”, detaliază el.

Cu experienţa pe care o are în spate spune că ar putea revoluţiona noul segment în care lucrează. “Se pot inventa multe strategii de comunicare, uite în Franţa, de exemplu, apa Vitel este sponsorul principal al Turului Franţei la Ciclism. O singură idee trebuie respectată dumnezeieşte: orice strategie ar trebui să implice consumatorul, asta a fost cartea câştigătoare la Bergenbier”, explică Irimia.

Tinerii nu ştiu să se vândă

Spune despre el că e un tip simplu. Dacă nu ar fi acceptat postul de director general al apei Carpatina, acum ar fi umblat după avize de funcţionare pentru un restaurant sau ar fi dat drumul deja unui proiect drag, o şcoală pentru viitorii manageri, în care să le explice cât de importante sunt primele şase luni într-o companie.

“Ce n-au înţeles tinerii români care vor să se angajeze în multinaţionale este că trebuie să înceapă să lucreze de jos chiar dacă au absolvit o facultate bună, nu să ceară din prima salariu mare şi maşină. Să începi de jos nu e o ruşine, aceasta este mentalitatea în multinaţionale şi nu e deloc greşită”, spune Liviu Irimia. Şi nu vorbeşte din cărţi, ci din proprie experienţă.

Cine e Liviu Irimia

Director general Carpatina

Fost director marketing InBev, pentru mărcile Bergenbier şi Beck’s

Director de marketing pentru Nescafe Brasero

A lucrat pentru JTI şi Norvea în vânzări

Conduce  Mitsubishi Pajero

39 de ani, căsătorit, doi copii

Se relaxează învăţând să mânuiască chitara ca Jimi Hendrix

image

La început am curăţat vitrine şi am umblat din chioşc în chioşc ca vânzător şi mi-a prins bine, am înţeles mai bine business-ul

image


Liviu Irimia
director general Carpatina

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite