Zile grele pentru importatorii auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Luna decembrie nu mai reprezintă vedeta vânzărilor de autoturisme noi. Comerţul cu maşini noi din România a înregistrat scăderi semnificative, aducând piaţa la nivelul anului 1999.  

 Dacă în decembrie se comercializau maşini cât pentru aproape un semestru, în prezent, vânzările de maşini noi în ultima lună din an au fost cu 50% mai mici faţă de perioada similară din 2007. Renault România comercializa, în luna decembrie a anului trecut, 2.858 de autoturisme, din care 1.451 erau Clio.

Între 1 şi 15 decembrie 2008 importatorul nu a reuşit să vândă decât 350 de unităţi, Megane Sedan fiind cel mai cerut, după ce anul trecut a ocupat locul secund în urma lui Clio. Oficialii Renault România au spus că, în situaţia actuală şi având în vedere evoluţia pieţei, le este imposibil să facă estimări.

La Seat volumele înregistrate în luna decembrie a anului trecut s-au situat la nivelul mediei lunare realizate în 2008. Anul trecut în decembrie, cel mai bine vândut model a fost Seat Ibiza, cu 135 unităţi.

Scădere de peste 50%

Porsche România, importatorul Seat, spune că până acum au fost livrate 118 unităţi către clienţi în luna decembrie, iar previziunile sunt de 160 unităţi. Cel mai bine vândut model şi cu pondere serioasă în totalul vânzărilor pe decembrie va fi tot Seat Ibiza, cu 35% din total.

Piaţa auto a înregistrat o scădere la un nivel care nu a mai fost atins din 1999, în contextul crizei financiare globale, astfel că înmatriculările de maşini noi din primele 11 luni ale 2008 au scăzut cu 53% faţă de aceeaşi perioadă din 2007, potrivit datelor APIA.

Şi ultimele date referitoare la piaţa auto din Europa arată o deteriorare continuă a pieţei, cu scăderi ce nu s-au mai întâlnit din 1999 încoace. La nivelul UE, înmatriculările de autoturisme noi în noiembrie 2008 au fost cu 26% mai mici decât cele din noiembrie 2007 (cu o scădere generală la 11 luni de 7,1%).

Criza şi maşinile second-hand, vinovate

Principalele cauze ale scăderilor din ultima perioadă au fost determinate atât de criza financiară globală care se resimte într-o anumită măsură şi în România, în special în ceea ce priveşte restrângerea creditării, dar mai ales de intrările masive de vehicule uzate, care până la mijlocul lunii decembrie au beneficiat de taxe reduse.

Pentru a se redresa, industria auto are nevoie de o politică sectorială de descurajare a intrărilor de autovehicule vechi şi poluante, dublată de derularea unui program de înnoire a parcului auto, astfel de măsuri fiind avute în vedere peste tot în lume, spun reprezentanţii pieţei de profil. Pe piaţa din România, APIA confirmă o scădere cu 39,5% a vânzărilor la autoturismele de producţie autohtonă.

Trei constructori împart podiumul

Dacia, cu cele 81.087 unităţi vândute (26,2% cota de piaţă) se clasează pe primul loc, fiind urmată de marca
Skoda - 22.432 unităţi (cota de piaţă 7,3%), pe locul 3 Volkswagen - 22.361 automobile având o cotă de piaţă de 7,2% apoi Ford, 21.485 unităţi, şi Renault, cu 21.135 maşini comercializate având o cotă de piaţă de 6,8%, aceste mărci înglobând peste 54% din totalul pieţei auto din România.

Top creşteri în 2008

Mazda .......................+ 217%
KIA ..............................+ 189%
Cadillac ....................+ 123%
Jaguar ......................+ 94%
Suzuki .........................+ 86%
Subaru .......................+ 66%

Top scăderi în 2008

Daewoo ................. - 55,8%
Alfa Romeo ...............-33%
Renault .......................- 30%
Citroen .........................- 28%
Peugeot .................... - 26%
Chevrolet .................. - 25%

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite