Zbor plăcut în salonul de lux de la clasa întâi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un bilet dus-întors la o companie aeriană internaţională poate ajunge şi la peste 10.000 $ Pijamale din mătase, spa, mobilier ce poartă semnătura unor designeri celebri, dar şi

Un bilet dus-întors la o companie aeriană internaţională poate ajunge şi la peste 10.000 $

Pijamale din mătase, spa, mobilier ce poartă semnătura unor designeri celebri, dar şi mâncare ca la cel mai luxos restaurant sunt doar câteva dintre serviciile oferite de unele companii aeriene pasagerilor care zboară la clasa întâi. Dar şi preţul plătit este pe măsură.

Clienţii se bucură de adevărate apartamente zburătoare, în care găsesc acelaşi comfort ca la un hotel de cinci stele. Singura diferenţă, în afară de "arestul la domiciliu", este preţul, puţin cam piperat de altfel. Însă cine oferă cele mai luxoase servicii pentru clasa întâi?

Cathay Pacific, una dintre cele patru companii aeriene din lume cotate cu cinci stele - conform firmei de cercetare în domeniul aerian Skytrax -, a împlinit, anul trecut, 60 de ani de existenţă. Aceasta este cea mai înaltă distincţie pe care o primesc companiile aeriene pentru cea mai bună calitate a serviciilor şi produselor. Pentru a sărbători evenimentul, compania a anunţat câteva îmbunătăţiri ale serviciilor oferite pasagerilor care zboară la clasa întâi. Televizoare cu ecrane mult mai mari, mai mult spaţiu destinat lucrului, dar si un noi scaune ergonomice cu funcţie de masaj şi care se pot transforma într-o clipă într-un pat spaţios şi comfortabil. Cathay Pacific a rămas o forţă dominantă în industria aeriană încă de la lansare, în toamna anului 1946, cu o cifră de afaceri de peste 6,5 miliarde de dolari, conform revistei "Forbes".

Clienţii sunt transportaţi de la aeroport la hotel cu limuzina

Pentru a te bucura de serviciile oferite celor care călătoresc la clasa întâi trebuie să scoţi din buzunar o mică avere. Un zbor de la Londra la Hong Kong ajunge la aproape 12.500 de dolari, în schimb, dacă trebuie să ajungi de la New York la Hong Kong, preţul biletului ajunge la 16.000 de dolari. Şi asta în condiţiile în care o noapte în apartamentul regal al Hotelului Burj Al Arab, din Dubai, singurul din lume cotat cu şapte stele, costă 13.600 de dolari. Aşa încât, clasa întâi a companiei Cathay Pacific nu a fost declarată în van de Skytrax cea mai bună din lume, în ultimii ani.

"Luxul suprem atât când vine vorba de servicii, cât şi de produsele în sine, este un factor decisiv în a stabili care este liderul mondial al companiilor aeriene cu clasa întâi", afirmă directorul executiv al Skytrax, Edward Plaisted, pe site-ul oficial al celei mai mari şi mai renumite firme de cercetare din industria aviatică. La clasa întâi a Thai Airways, pasagerii se pot delecta în voie cu şampanie Cuvee Dom Perignon 1996, La Grande Dam 1995 sau Veuve Clicquot, dar şi cu cele mai scumpe vinuri din lume sau băuturi răcoritoare. Cât despre mâncare, aceasta este servită în farfurii chinezeşti, cu tacâmuri din argint. Fiecare pasager primeşte câte un video-player pe care poate urmări filme sau emisiuni de divertisment. Dar serviciile oferite nu se rezumă doar la timpul zborului. Compania aeriană thailandeză, cu sediul central la Bangkok, Thai Airways, oferă şi limuzine celor care călătoresc la clasa întâi pentru transferul de la aeroport la hotel sau acasă. Iar biletele pornesc de la 2.500 de dolari pentru un zbor de la Bangkok la Londra.

Membrii echipajului se bucură deseori de confortul de la clasa întâi

Iar dacă limuzina oferită de Thai Airways poate părea un lux, ce ar mai putea spune pasagerii din Marea Britanie şi Franţa care au bilete la clasa întâi la Malaysia Airlines şi sunt aduşi la aeroport cu elicopterul? Nici cei din alte ţări nu sunt trecuţi cu vederea. Ei au ocazia să fie plimbaţi cu limuzina. Tacâmurile din argint şi paharele italieneşti, şampania scumpă, lichiorul şi vinurile vechi nu lipsesc de la nicio masă. Iar oamenii de afaceri se pot bucura că faxul este întotdeauna la îndemâna lor. Cât costă biletul? Cu Malaysia Airlines, un zbor dus-întors de la Los Angeles la Kuala Lumpur este doar 8.800 de dolari. Cu toate acestea, sunt multe persoane care călătoresc la clasa întâi şi nu plătesc 10.000 de dolari pe un bilet, fie că este vorba de Cathay Pacific, Emirates, ANA, Quatar Airways sau Singapore Airlines.

"Sunt fie reprezentanţi ai companiei, fie membri ai echipajului. Bineînţeles că nu lasă pe dinafară pe cineva care vrea să plătească atât de mult pe un bilet, dar dacă este un loc liber, acesta ajunge la un membru al echipajului", afirmă preşedintele firmei americane de consultanţă în industria aviatică Harrell Associates, Bob Harrell, citat de revista "Forbes". Iar dacă nu lucrezi pentru o companie aeriană, cel mai bun lucru pe care-l poţi face dacă zbori la clasa întâi este să zbori mult. Şi asta pentru că majoritatea companiilor oferă recompense pentru clienţii fideli care sunt încadraţi la categoriile Platinum, Diamond sau Gold. Aceştia primesc deseori bilete gratuite şi alte servicii gratuite.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite