Zăpada aduce sute de mii de euro producătorilor de anvelope

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa cauciucurilor de iarnă a crescut cu aproape 20% în ultimul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006. Dacă pe şosele nu e zăpadă, şoferii din România nu îşi

Piaţa cauciucurilor de iarnă a crescut cu aproape 20% în ultimul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006.

Dacă pe şosele nu e zăpadă, şoferii din România nu îşi înlocuiesc anvelopele cel puţin 2-3 ani. Iernile blânde şi înnoirea parcului auto au dus la o scădere a pieţei autohtone a anvelopelor de înlocuire de la 2,5 milioane de unităţi, în 2002, la 1,8 milioane, anul trecut. În acest an însă, producătorii şi importatorii de anvelope au înregistrat vânzări-record.

Drumurile înzăpezite şi pline de gropi din România i-au făcut pe şoferi mai prudenţi, iar pe comercianţii de cauciucuri mai bogaţi. Foarte mulţi români au mers la service pentru a-şi "încălţa" maşina cu cauciucuri de iarnă, chiar dacă şi-au cumpărat autoturismul în vara acestui an. Un obicei complet nou pentru şoferul român, care rula cu aceleaşi cauciucuri până când acestea deveneau total impracticabile.


"De când a început să ningă, reţeaua noastră de service-uri a vândut peste 400 de pneuri în câteva zile", spune Cătălin Toderaş, de la Ancor Service, din Capitală. Este îmbucurător pentru noi faptul că şoferii nu se mai zgârcesc atunci când vine vorba de siguranţa lor şi îşi achiziţionează pneuri noi, de calitate", a mai adăugat Toderaş. Acesta spune că bucureştenii se orientează spre mărci celebre, cum ar fi Pirelli, Good Year sau Michelin, în defavoarea cauciucurilor "no name".

Elena Gherasim, director de marketing la firma Cronic, societate care comercializează toate mărcile de cauciucuri second-hand, recunoaşte că vânzările de pneuri uzate au scăzut cu aproximativ 10% în acest an, faţă de 2006.

"Într-adevăr, se simte o uşoară scădere în acest an, faţă de anul trecut, însă pentru anul viitor estimăm o revenire. Personal, nu cred că nivelul de trai din România permite şoferilor să îşi schimbe cauciucuruile de două ori pe an cu altele noi. Piaţa anvelopelor second-hand va rămâne una extrem de solidă", a declarat Gherasim.

Românii nu mai cumpără cauciucuri ieftine


Concurenţa pe piaţa pneurilor din România s-a accentuat în ultimii ani. În afară de cei trei producători giganţi Pirelli, Michelin şi Continental AG, mai există alte câteva zeci de firme importatoare de cauciucuri noi şi firme care comercializează pneuri uzate.

În prezent, ponderea anvelopelor ieftine de pe piaţa de înlocuire reprezintă trei sferturi din total, însă, potrivit principalilor jucători de pe piaţă, aceasta este în scădere. Pneuri ieftine înseamnă cu preţuri cuprinse între 100 şi 250 de lei bucata. Estimările făcute de reprezentanţii Michelin România arată că, până în 2011, piaţa anvelopelor ieftine va scădea de la 75%, cât este în prezent, până undeva sub 50%. Cifrele de afaceri ale producătorilor din România înregistrează o creştere de aproximativ 10 procente pe an.

Pirelli, Continental şi Michelin îşi împart o piaţă de 500 milioane de euro

Piaţa anvelopelor din România este împărţită între Michelin, Pirelli şi Continental AG. Compania Michellin, care şi-a construit în ţara noastră un adevărat centru regional pentru toată Europa Centrală şi de Est, a investit în România peste 180 milioane de euro, iar anul 2007 este primul în care compania înregistrează profit.

Michelin şi-a făcut centru regional la Bucureşti

Potenţialul enorm al pieţei din România şi rata de creştere a vânzărilor cu câteva procente în plus faţă de cea europeană i-au determinat pe cei de la Michelin să construiască trei fabrici în ţara noastră şi toate activităţile comerciale, de marketing, comunicare, logistică, precum şi finanţe, contabilitate, juridic şi resurse umane pentru ca ţările din Centrul şi Estul Europei să fie gestionate de la Sediul Central Bucureşti.

Principalii concurenţi ai Michelin sunt Continental şi Pirelli, toţi trei producătorii având o atitudine foarte optimistă atunci când vine vorba de potenţialul de creştere a pieţei de profil autohtone. Dacă cei de la Michelin estimează o rată de creştere a pieţei de profil situată undeva în jurul valorii de 7%, cei de la Continental AG sunt şi mai optimişti şi estimează o creştere de 15% anual.

Goodyear Dunlop Tyres Romania, filiala locală a producătorului american de anvelope, a obţinut în primele trei trimestre din acest an o creştere de 20% a profitului net, în timp ce vânzările au avansat cu 14%. Astfel, potrivit ritmului de creştere anunţat de companie, profitul net al Goodyear ar putea ajunge în acest an la aproape 5 milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite