YouTube îşi împarte câştigurile cu utilizatorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorii celor mai creative clipuri postate pe YouTube vor primi bani din veniturile generate de publicitatea de pe site. Fondatorul YouTube, Chad Hurley, a confirmat, pentru postul de televiziune

Autorii celor mai creative clipuri postate pe YouTube vor primi bani din veniturile generate de publicitatea de pe site. Fondatorul YouTube, Chad Hurley, a confirmat, pentru postul de televiziune BBC, că echipa lui lucrează la un mecanism prin care cei care-şi vor posta clipuri realizate de ei vor fi recompensaţi pentru creativitate, iar sistemul va fi funcţional în câteva luni. YouTube are mai mult de 70 milioane de utilizatori pe lună, iar în prezent este deţinut de compania Google, care a cumpărat site-ul în noiembrie, anul trecut, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Premiile se adresează numai persoanelor care deţin licenţa clipurilor pe care le uploadează pe site-ul YouTube. Compania lucrează în prezent la o tehnologie de captare a "amprentei audio" pentru a identifica materialele sub licenţă.

Revver este primul site care şi-a recompensat membrii

Chad Hurley a refuzat însă să mai dea detalii cu privire la acest subiect, dar a confirmat că elementele sistemului vor fi operaţionale rând pe rând şi că nu va fi o singură lansare. Publicitatea care va fi făcută acestui nou proiect nu-i va agasa pe utilizatorii de YouTube. Asta pentru că durata clipurilor nu va fi mai lungă de trei secunde.

"Avem o audienţă suficient de mare pentru a avea ocazia să susţinem creativitatea din veniturile generate de publicitate. Cred că putem face asta şi în acelaşi timp să avem o adevărată comunitate on-line iubitoare de videoclipuri", a afirmat Hurley, citat de "International Herald Tribune". Chad Hurley, care este unul dintre cei mai tineri multimilionari ai Internetului, nu a specificat câţi utilizatori va suporta sistemul sau ce fel de mecanism va fi folosit. YouTube nu este însă primul site de acest fel care oferă astfel de recompense.

În octombrie 2005, Revver a anunţat că va ataşa clipurilor de pe site, o reclamă, iar creatorul va primi o parte din profit, însă numai YouTube a reuşit să adune o comunitate de câteva zeci de milioane de utilizatori. Hurley a afirmat că, în momentul în care a lansat YouTube, împreună cu ceilalţi cofondatori, Steve Chen şi Jawed Karim au simţit că un astfel de sistem va ajuta la conturarea unei comunităţi de utilizatori motivaţi de faptul că vor face bani, şi nu din persoane care pur şi simplu devin membri din plăcere. Ceea ce nu era scopul lor, a adăugat el. Dar pe măsură ce site-ul s-a dezvoltat, ei au văzut în câştigurile financiare o modalitate de a îmbunătăţi conţinutul site-ului. Hurley a afirmat că tocmai faptul că YouTube nu s-a bazat pe acest sistem a condus la succesul creaţiei lor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite