Vitrina Advertising - Cluj atacă puternic piaţa din Bucureşti
0Compania de publicitate a înregistrat în 2006 o cifră de afaceri de 5,5 milioane de euro şi vizează pentru anul în curs atingerea unui nivel de şase milioane de euro Vitrina
Compania de publicitate a înregistrat în 2006 o cifră de afaceri de 5,5 milioane de euro şi vizează pentru anul în curs atingerea unui nivel de şase milioane de euro
Vitrina Advertising, companie de publicitate cu capital integral românesc, împlineşte în toamnă 15 ani de activitate. Anul 1997 a reprezentat momentul extinderii la nivel naţional prin deschiderea unei reprezentanţe în Capitală. Decizie majoră, care în timp a adus în portofoliul companiei clienţi importanţi care asigură în prezent 25% din total. Extinderea în această zonă este una dintre priorităţile anului în curs, în condiţiile în care aici se învârt marile bugete de advertising.
"În prezent, portofoliul agenţiei cuprinde aproximativ 50 de clienţi. Aproximativ 25% din aceştia sunt din Capitală, dar, ca volum, poziţia lor este mult mai importantă", a declarat, pentru Adevărul, directorul general Vitrina, Mihaela Rus.
Extinderea, determinată de clienţi
Deschiderea unui punct de lucru în capitala ţării a fost determinată în mare măsură şi de clienţii pe care Vitrina din Cluj îi avea deja în portofoliu. Mihaela Rus spune că reprezentanţa a fost, iniţial, un sprijin în derularea clienţilor existenţi în portofoliu, majoritatea companii cu sediul principal în afara Bucureştiului, dar care deja începuseră să-şi deschidă, la rândul lor, reprezentanţe în Capitală. În scurt timp însă, reprezentanţa şi-a făcut propriul portofoliu, printre aceştia numărându-se, în prezent, clienţi importanţi precum REAL, Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT), Danfoss România, Raiffeisen Banca pentru Locuinţe şi Romstal. "La nivel naţional, în 2006 i-am avut ca principali clienţi pe Banca Transilvania, BT Asigurări, Farmec, Eximtur, Banca Carpatica, Bere Mureş, Iulius Group etc.", precizează Rus. Bucureştiul rămâne astfel un punct important pentru compania de publicitate Vitrina. "Este clar însă că Bucureştiul este una dintre priorităţile noastre pentru că este foarte clar pentru toată lumea că marile bugete de advertising sunt aici", spune Rus. În opinia sa însă, la nivelul întregii ţări există tendinţa de a creşte sumele alocate promovării, avantajul Vitrina fiind acela de a cunoaşte foarte bine piaţa. "Avem printre clienţii noştri cazuri de companii cu care am început să lucrăm în urmă cu câţiva ani, când bugetele lor anuale nu atingeau nici măcar 50.000 de euro pe an, iar acum alocă sume de peste jumătate de milion de euro", spune Rus.
Investiţii de 2,5 milioane de euro
Dezvoltarea companiei prin deschiderea de reprezentanţe locale nu mai este un obiectiv pentru compania Vitrina. Distanţele nu mai sunt o problemă, iar businessul nu se mai face exclusiv prin întâlniri faţă în faţă. "Putem derula la fel de bine clienţi din Craiova, Iaşi sau Cluj. În plus, noi acoperim <> cele mai importante pieţe de advertising din ţară, Clujul şi Bucureştiul. Nici un alt oraş nu ar putea aduce atât de mult volum de lucru încât să justifice deschiderea unei reprezentanţe", precizează directorul Vitrina Advertising. Poate şi de aceea strategia companiei vizează dezvoltarea în cele două centre mai sus amintite. Potrivit Mihaelei Rus, un prim pas în acest sens va fi vizibil la sfârşitul acestei luni, odată cu lansarea formulei extinse a reprezentanţei din Bucureşti. "Mai exact, pentru prima oară, reprezentanţa va avea un departament de creaţie propriu, care va lucra, bineînţeles, în perfectă coordonare cu cel existent deja la Cluj. Avem suficient de multe solicitări ca să susţinem această nouă formulă. Mizăm şi pe o strategie de new business bine conturată pe piaţa Capitalei", spune Rus. Decizia de a investi în Capitală a fost motivată de numărul tot mai mare de solicitări din partea clienţilor din această zonă. Investiţiile alocate pentru anul în curs se ridică la aproximativ 2,5 milioane euro.
Agenţiile din Capitală se orientează către provincie
Concurenţa în domeniu, mai ales pe piaţa bucureşteană, nu o sperie pe Mihaela Rus, care susţine că targetul de clienţi şi bugete al companiei Vitrina nu se suprapune cu cel al agenţiilor multinaţionale. Însă chiar şi la nivelul acestora se remarcă tendinţa de orientare şi către oraşele din provincie, nu numai către piaţa bucureşteană sau împrejurimi. "Este de remarcat că pentru prima dată foarte multe agenţii din Bucureşti şi-au întors faţa către ţară şi nu se mai concentrează exclusiv pe bugetele scoase la bătaie în Capitală. Poate părea ciudat, dar acest fapt ne bucură foarte tare, pentru că rezolvă o problemă pe care am avut-o mult timp: termenul de comparaţie. Putem mult mai bine să ne autoevaluăm şi, în final, să învăţăm ce trebuie să facem mai bine", susţine Rus. În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de publicitate, în opinia preşedintelui Vitrina, pentru cel puţin cinci ani de acum înainte, agenţiile de specialitate se pot baza pe bugete în creştere, de la an la an. Dar, asta nu înseamnă automat şi creşterea businessului fiecăruia. "Dacă ne uităm pe piaţa advertisingului, vedem companii mari ale căror bugete sunt derulate de agenţii care acum 3-4 ani nici nu existau. Niciun manager din advertising nu poate sta acum liniştit că îşi va "moşteni" clienţii de la un an la altul şi de aceea este nevoie de investiţii continue, în special în oameni; fără o echipă bună, nu ai nicio şansă", spune Rus.
Vitrina Advertising, în cifre
La sfârşitul primului an de activitate, Vitrina avea o cifră de afaceri de 400.000 de euro. De atunci, businessul a crescut constant, în medie cu cel puţin 30%, de la an la an. La sfârşitul anului trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 5,5 milioane de euro, în creştere cu 40% faţă de anul 2005, când s-a obţinut 3,4 milioane de euro. Pentru anul în curs, reprezentanţii Vitrina estimează o cifră de afaceri minimă de 6 milioane de euro. Vitrina Advertising este o agenţie full service, acoperind toate domeniile din advertising: media, outdoor, creaţie, producţie, BTL, la care se adaugă PR.
Nici un alt oraş nu ar putea aduce atât de mult volum de lucru încât să justifice deschiderea unei reprezentanţe
Mihaela Rus
director general Vitrina Advertising