Vitraliile sunt folosite pe post de perdea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vitraliile sunt folosite pe post de perdea
Vitraliile sunt folosite pe post de perdea

Apariţia în piaţă a imitaţiilor a crescut considerabil gradul de utilizare al acestui tip de geam. Firmele specializate raportează creşteri ale cererii şi pe segmentul vitraliilor autentice. Cele mai ieftine soluţii costă 50 de euro pe metru pătrat.

Imitaţiile nu sunt rezistente în timp şi sunt utilizate pentru a masca diverse imagini sau pentru a aduce un plus de rafinament luminii dintr-o clădire. În ciuda existenţei acestor produse şi vitraliile autentice au căutare în rândul clienţilor, care plătesc şi până la 2.000 de euro pe metru pătrat. Asta fără a pune la socoteală cheltuielile cu designerii sau arhitecţii, specialişti indispensabili în astfel de situaţii.

„Falsul“ revigorează vânzările

Chiar dacă au afectat comenzile artiştilor, pseudo-vitraliile, de fapt colaje ale unor pelicule colorate, cu diverse grade de transparenţă sau texturale, pe foaie de geam întreagă, au sporit interesul consumatorilor pentru acest tip de produse.  „Cererea pentru vitralii autentice, odată cu apariţia pe piaţa românească a pseudo-vitraliilor a crescut sensibil. Acestea din urmă sunt accesibile ca preţ pentru aproape toată lumea”, declară Andrei Bovo, reprezentant al Vitral Trade.

Dezavantajele imitaţiilor încep însă să apară de la prima spălare.„Imitaţiile de vitraliu sunt mai greu de curăţat, întrucât filmele şi vopselurile nu sunt rezistente la zgâriere, dar sunt concepute să reziste radiaţiilor ultraviolete”, spune Robert Milea, director de vânzări Vitralii Autentice.

Artistul Doru Rotaru spune că şi vânzările de vitralii clasice autentice sunt la un nivel ridicat. Preţurile acestor produse se împart în patru categorii. Pentru varianta autentică, cu sticlă trasă manual şi colorată în masă, cu profil de plumb, cel mai ieftin model costă 350 de euro metrul pătrat. Preţurile maxime, de peste 2.000 de euro pe metru pătrat sunt produse în special pentru export, potrivit lui Milea.

Imitaţiile de vitraliu au preţuri medii cuprinse între 250 şi 350 de euro. Cele mai ieftine, la un preţ pe metru pătrat de aproximativ 50 de euro, sunt bucăţile de sticlă decorativă, sablată şi colorată cu model.

Între bun gust şi simţ practic

Vitraliul este cel mai des utilizat în vile pentru a crea uşi deosebite. De multe ori, acest produs joacă şi rolul unei banale perdele. „Vitraliile adaugă un spor de frumuseţe locuinţelor, combinaţia de culoare şi lumină este de un mare rafinament. Se adaugă un plus de intimitate, căldură şi eleganţă”, spune Bovo.

Clienţii le folosesc la uşi, ferestre, luminatoare, pereţi despărţitori, tavane, piscine sau băi. „Culoarea este principalul plus adus de vitralii, iar din aceasta decurge personalizarea, conturarea unică a imobilului”, adaugă Milea.

Clienţii percep acest produse ca fiind de lux şi sunt dispuşi să investească. Astfel, de multe ori, schimbă întreaga tâmplărie pentru o mai bună potrivire cu vitraliul. „Când două imobile sunt foarte apropiate şi se vede efectiv în locuinţa de peste drum, un vitraliu maschează perfect acest lucru. Astfel, devine un produs practic, eliminând perdelele”, adaugă Rotaru.

2.000 de euro este preţul maxim al unui metru pătrat de vitraliu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite