Vine şi Audi în România?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ştirile care se vehiculează acum cu gir oficial, toţi marii constructori auto din lume vor deschide fabrici la noi în ţară Deocamdată, ar putea deschide o uzină (de automobile

După ştirile care se vehiculează acum cu gir oficial, toţi marii constructori auto din lume vor deschide fabrici la noi în ţară

Deocamdată, ar putea deschide o uzină (de automobile sau componente) Citroen, Mitsubishi sau Mercedes. E adevărat, va veni şi Audi, dar în America.

"Alături de Mercedes şi de Mitsubishi, şi Audi vrea să producă autovehicule în România", a declarat ieri ministrul pentru IMM, comerţ şi turism, Ovidu Silaghi, citat de agenţia de ştiri Mediafax. Ministrul pare să întărească afirmaţia. " Fiecare dintre aceste companii studiază în prezent mai multe locaţii şi încearcă să găsească un teren potrivit.

Cei de la Mercedes găsiseră la Oradea, unde totul părea în regulă. Până la urmă au constatat că pânza freatică de acolo este foarte subţire şi asta i-ar fi împiedicat să-şi înceapă activitatea de producţie. Din câte ştiu, se pare că s-au orientat către Timişoara.

Audi este abia la faza de început. În schimb, ştiu că cei de la Mitsubishi caută intens un teren potrivit în România pentru a începe producţia auto", a mai spus Silaghi.

Ministrul nu a revenit ulterior asupra declaraţiei, dar, răspunzând întrebărilor "Adevărul", a lăsat să se înţeleagă că totuşi este hazardat să se vorbească despre planurile Audi privind România.

Din datele disponibile pe site-urile de specialitate, Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen, caută într-adevăr să-şi deschidă o nouă uzină de asamblare, şi ia în calcul trei state, dar peste Ocean, în Statele Unite (ale Americii). Iar exclusivistul Audi are deja o uzină de asamblare în Europa de Est, în Ungaria.

Şi Toyota e pe lista investitorilor auto

"Venirea Audi" pare să facă parte din clasa ştirilor de genul "vine Toyota la Suceava" - ştire vehiculată săptămâna trecută chiar cu girul autorităţilor locale. "Este vorba despre un grup de firme care au legătură cu Toyota. Discuţia cu japonezii a fost legată de începerea activităţii de asamblare", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gavril Mârza.

La sfârşitul anului trecut, la ceremonia deschiderii uzinei din Sankt Petersburg, cel mai mare producător japonez anunţa, într-adevăr, deschiderea unei noi uzine, dar tot în Rusia.

"Am fost recent în Japonia, inclusiv la Toyota, dar ne-au transmis că încă nu se gândesc să investească în România", admite ministrul Silaghi.

Motoarele franţuzeşti, o investiţie credibilă

Dincolo de doza naturală de confidenţialitate, ştirile trebuie să aibă şi o doză de credibilitate. Aşa este în cazul celorlalte nume vehiculate ca posibili investitori în România. Mercedes, celebrul producător german de elită, a confirmat luna trecută prin şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare că va decide în acest an amplasamentul viitoarei fabrici din Europa de Est.

Recent, reprezentanţii Mitsubishi - alt important producător japonez - au lăsat să se înţeleagă că sunt în căutarea unui amplasament inclusiv în România pentru deschiderea unei unităţi de producţie, mai degrabă de componente decât de asamblare automobile.

În sfârşit, directorul general al grupului francez Peugeot-Citroen a declarat că sunt evaluate Polonia, România, Ucraina şi Turcia ca viitoare amplasamente ale unei noi fabrici de motoare. Se pare că uzina are cele mai mari şanse să se găsească la noi.

Dezvoltare fără strategie

Statisticile arată că, într-adevăr, România este pe cale să devină unul dintre polii industriei auto din Europa Centrală şi de Est, la noi regăsindu-se aproape toţi marii furnizori de componente auto din lume. Acesta este rezultatul unei dezvoltări naturale, furnizorii venind după constructorii Renault şi Ford, care au uzine de asamblare şi planuri de sute de mii de automobile pe an.

Mai puţin putem vorbi de o strategie oficială clară de atragere a investitorilor de profil. Săptămâna trecută, premierul Tăriceanu a declarat, surpinzător, la Câmpulung, pe fosta platformă Aro - "puteţi să uitaţi de Mitsubishi, nu vine la voi", vorbind de problemele de infrastructură semnalate de investitor. În rest, oficial stăm bine. Ce ne-ar deranja să spunem că vine şi Fiat, că tot l-a invitat premierul pe preşedintele grupului italian să vină în "polul România".

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite