Vânzătorii de vopsea sunt optimişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile mari cred că acesta va fi anul în care pot „muşca” din cota de piaţă a concurenţei. Chiar dacă nu sunt preconizate creşteri ale vânzărilor, situaţia îi mulţumeşte pe cei mai mulţi producători.

Aceştia mizează pe proiectele de reabilitare a clădirilor vechi şi pe intensificarea lucrărilor de renovare. Piaţa a avut, în intervalul 2003 - 2008, o creştere anuală medie de circa 15%. Majoritatea producătorilor mari consideră că volumul pieţei de profil a crescut în 2008 cu 12%. 

Tiberiu Andrioaie, directorul diviziei industriale din cadrul Policolor, crede însă că acest avans atinge nivelul de 20%, mult peste alte industrii. Şi asta pentru că efectele crizei încep să se simtă în domeniu de-abia anul acesta. 2008 nu s-a deosebit prea mult de anii anteriori. Producătorii se aşteptau la începutul anului la recorduri în vânzări, respectiv creşteri de peste 30%, însă, în cele de urmă s-au declarat mulţumiţi şi de încadrarea într-un ritm normal. De-abia anul acesta vor fi nevoiţi să se adapteze altor realităţi.

Miza pe segmentul de retail

Aliz Kosza, manager Fabryo, crede că o stagnare a pieţei ar reprezenta o variantă optimistă pentru producători. Până şi repetarea performanţelor din anul precedent depinde de cât de mult vor dori românii să-şi revăruiască locuinţele sau de cât de activ va fi programul guvernamental de reabilitare termică a clădirilor.

Dacă lucrurile vor merge bine, vopselele lavabile şi tencuielile decorative au şanse ca, şi anul acesta, să fie vedetele din această piaţă. „Din fericire, poziţia noastră este puternică în special pe piaţa de vânzare cu amănuntul, unde scăderile nu sunt atât de drastice şi nici investiţiile nu sunt atât de mari, ci sunt multe şi fragmentate”, spune Aliz Kosza.

De aceeaşi părere sunt şi alţi jucători din piaţă. „Recesiunea există, dar putem fi optimişti. Avem unde vinde. Scăderile pe segmentul construcţiei de clădiri noi ne vor afecta, dar putem creşte la vânzarea cu amănuntul”, spune şi Tiberiu Andrioaie.

Anul produselor scumpe

Fabryo a decis anul acesta să pluseze pe segmentul premium. Şi asta pentru că produsele foarte scumpe şi cele foarte ieftine par să reflecte alegerile clienţilor în vreme de criză. „Lansările de produse noi, programele pentru comercianţi şi distribuitori precum, şi deschiderea de noi magazine vor contribui la creşterea vânzărilor pe segmentul premium şi super-premium”, este de părere Kosza.

Şi asta ca urmare a faptului că situaţia proiectelor imobiliare şi a clădirilor comerciale şi industriale ar putea influenţa negativ piaţa  finisajelor, nu numai pe cea de lacuri şi vopsele.  Unul dintre produsele propuse de Fabryo pentru piaţă în acest an îl reprezintă o vopsea premium pentru baie şi bucătărie, camere recondiţionate cu cea mai mare frecvenţă de proprietari.

Bătaie pe cotele de piaţă

Companiile care vor reuşi în 2009 să menţină un nivel al vazărilor similar celui din anul precedent ar putea creşte la nivelul cotei de piaţă. Kosza este sigură că Fabryo va ieşi câştigătoare în acest an.

„Criza are efectul de a cerne valorile”, spune şi Ştefan Teodorescu, director de marketing Fabryo. Bugetele companiilor sunt ceva mai flexibile anul acesta. În primele trei luni ale anului, producătorii s-au confruntat cu o scădere a vânzărilor, însă, primele concluzii vor putea fi trase de-abia după semestrul doi, când vor începe propriu-zis lucrările de construcţii. Consumul de vopsea din piaţa autohtonă este mult sub media europeană.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite