Vânzările de suplimente alimentare depăşesc 60 milioane de euro anual

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa suplimentelor alimentare a înregistrat an de an creşteri constante, în acest an urmând să ajungă la 60 milioane de euro, faţă de numai 48 milioane euro, cât a fost în 2006. Cu toate

Piaţa suplimentelor alimentare a înregistrat an de an creşteri constante, în acest an urmând să ajungă la 60 milioane de euro, faţă de numai 48 milioane euro, cât a fost în 2006. Cu toate acestea, potenţialul pieţei este încă departe de a fi atins.

În timp ce un român cumpără anual suplimente alimentare de 2,5 euro, cehii alocă 10 euro/locuitor, iar vest-europenii cheltuiesc până la 25 - 30 de euro anual pentru suplimente alimentare. Cei mai mari consumatori sunt însă americanii, care alimentează o piaţă de 5 miliarde de dolari anual. Fără a fi medicamente, suplimentele alimentare au efecte de îmbunătăţire a stării de sănătate sau de menţinere a acesteia, de creştere a imunităţii organismului, de a ajuta organismul în perioadele de stres şi suprasolicitare pe care le presupune viaţa modernă. "Nu sunt medicamente, nu tratează boli, dar le previn", explică Horia Vâlcu, director general Walmark Romania, companie care deţine 25% din piaţă. În 2006, Walmark a reuşit o cifră de afaceri de 13 milioane de euro, în creştere cu 45% faţă de anul precedent, şi mizează pe o creştere peste nivelul de creştere al pieţei şi în acest an.

Cel puţin patru noi companii vor intra pe piaţă în viitorul apropiat

Integrarea va conduce la scăderea generală a preţurilor pe piaţa farmaceutică, inclusiv pe piaţa suplimentelor alimentare, odată cu creşterea competiţiei, apreciază Horia Vâlcu. Faptul că orice produs înregistrat în Uniunea Europeană va fi introdus, cu minime proceduri, şi pe piaţa românească, se află la originea acestui fenomen. Pe piaţa suplimentelor alimentare, în acest an ar putea intra patru până la şapte noi jucători internaţionali, consideră Cătălin Vicol, manager de marketing la Walmark, dar costurile intrării pe piaţă vor fi din ce în ce mai mari. Bugetul pentru promovare al companiei cehe este de trei-patru milioane de euro anual. Principalii competitori sunt Pfizer, Europharm, BerlinChemie, GlaxoSmithKline, Zentiva, Sicomed, Terapia, dar fiecare competitor îşi desfăşoară activitatea pe diferite nişe de piaţă.

Din 1997, momentul intrării pe piaţa românească, Walmark a vândut zece milioane de produse. Unul din doi români a cumpărat un produs al companiei cehe. Anul trecut, motoarele creşterii cifrei de afaceri au fost îmbunătăţirea distribuţiei - prezenţă în 90% din farmaciile din mediul urban -, lansarea unor noi produse - Clarinol, produs de slăbit -, precum şi creşterea vânzărilor la produse lansate anterior - vânzările de Artrostop au crescut cu 47%, Ginkoprim, cu 70%. Compania cehă este prezentă cu produse pentru articulaţii, prostată, sistem venos, slăbit, memorie, vitamine, multivitamine pentru copii. În acest an, compania va lansa cinci produse pe segmente de piaţă noi, încă neacoperite - insomnii, antidepresiv uşor, imunitate -, spune Cătălin Vicol. Permen, primul produs lansat, prezent deja în unele farmacii, dar a cărei campanie de promovare va începe în aprilie, este destinat îmbunătăţirii vieţii sexuale a cuplului.

O rezervă de creştere a pieţei suplimentelor alimentare este mediul rural. Acesta va fi acoperit printr-un sistem CRM - un call center pentru farmacişti -, explică Cătălin Vicol.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite