Vânzările supermarketurilor se vor tripla până în 2012

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă în acest an, comerţul va atinge o valoare de 40 miliarde de euro este de aşteptat ca, în 2010, să ajungă la 100 miliarde de euro. Deşi creşte în ritm accentuat, piaţa românească

Dacă în acest an, comerţul va atinge o valoare de 40 miliarde de euro este de aşteptat ca, în 2010, să ajungă la 100 miliarde de euro.

Deşi creşte în ritm accentuat, piaţa românească de retail se află cu mult în urma celei din alte ţări europene. Iar asta se reflectă şi în puterea de cumpărare a românului, al cărui nivel este foarte scăzut.

Estimările din domeniu indică faptul că piaţa de profil va înregistra o evoluţie crescătoare pe o perioadă de cel puţin cinci ani, în acest moment fiind caracterizată prin imaturitate.

Creştere de 150%, în următorii cinci ani

Dan Ostahie, preşedintele Altex, consideră că piaţa românească de retail va ajunge la maturitate abia în 2012. "Piaţa de retail din România este încă imatură, probabil că în 2010-2012 va ajunge la maturitate", a declarat, la sfârşitul săptămânii trecute, Dan Ostahie.

Un studiu Carrefour arată că piaţa de profil va înregistra în următorii ani rate de creştere de peste 100%, faţă de nivelul estimat pentru 2007, de aproximativ 40 miliarde de euro. "Piaţa de retail din România ar putea ajunge la 100 miliarde de euro, în 2010, în creştere cu aproape 150 la sută faţă de nivelul estimat pentru 2007", se arată în studiul Carrefour.

Comerţul modern reprezintă, în prezent, circa 29 la sută din total, în timp ce comerţul tradiţional reprezintă restul de 71 procente. Potrivit directorului de marketing Carrefour, Andreea Mihai, comerţul modern are un potenţial ridicat de creştere în următorii ani, în condiţiile în care numărul hipermarketurilor şi cel al supermarketurilor este încă la un nivel scăzut faţă de ţările Europei de Vest.

Puterea de cumpărare, sub valoarea europeană

În România, există în prezent un număr de 62 de hipermarketuri şi 560 de supermarketuri. Potrivit statisticilor, există un mare magazin, respectiv hipermarket sau supermarket la 52.100 locuitori, în timp ce în Franţa raportul este de 1 la 5.638.

Ţara noastră se află cu mult în urma Europei Centrale şi de Sud-Est şi atunci când vine vorba de puterea de cumpărare, dar şi de repartiţia bugetului de cheltuieli. Dacă în Marea Britanie, Italia sau Grecia puterea de cumpărare pe cap de locuitor depăşeşte 10.000 de euro, ţara noastră se află în coada clasamentului. Astfel, puterea de cumpărare a românului se ridică la doar 3.000 de euro, fiind urmată de Bulgaria, Muntenegru şi Bosnia-Herţegovina, cu peste 2.000 de euro.

Ţara cu cea mai slabă putere de cumpărare - respectiv 685 de euro - este Ucraina. În ceea ce priveşte potenţialul de dezvoltare din zona Europei de Sud-Est, cu excepţia Sloveniei, potenţialul este uriaş. Spre deosebire de ţări precum Croaţia sau Slovenia, unde lanţurile locale domină în preferinţele consumatorilor, în ţara noastră, dar şi la vecinii bulgari, dezvoltarea acestor tipuri de supermarketuri este nesemnificativă.
Piaţa este dominată de lanţurile internaţionale care au trecut la expansiunea teritorială prin achiziţia de branduri locale.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite