Vânzările din hipermarketuri au crescut cu peste 50% în preajma Paştelui
0Apetitul românilor pentru cumpărături impulsionează dezvoltarea accelerată a marilor lanţuri de retail Sărbătorile Pascale au fost un prilej excelent pentru români să mai doboare
Apetitul românilor pentru cumpărături impulsionează dezvoltarea accelerată a marilor lanţuri de retail
Sărbătorile Pascale au fost un prilej excelent pentru români să mai doboare încă un record în materie de consum. Bilanţurile hipermaketurilor indică creşteri ale vânzărilor în această perioadă a anului cu peste 50% faţă de o perioadă normală, situaţie care o surclasează pe cea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Apetitul tot mai crescut al românului pentru cumpărături a fost vizibil nu numai în săptămâna premergătoare sărbătorilor, ci chiar şi în a doua zi de Paşte.
"Vânzările Carrefour au avansat cu 60%, faţă de o perioadă normală. Dacă e să ne raportăm la perioada similară a anului trecut, avansul este de 15%", a declarat, pentru Adevărul, Andreea Mihai, director de marketing în cadrul companiei. Patru hipermarketuri Careffour România funcţionează în Bucureşti - Orhideea, Militari, Colentina, Băneasa. De asemenea, compania are magazine în Constanţa, Ploieşti şi Braşov.
Cu 40% mai mulţi clienţi faţă de o perioadă normală din an
Un procent similar de creştere a fost înregistrat şi de hipermaketul Auchan, din cartierul Titan. Potrivit reprezentanţilor companiei, vânzările au avansat în perioada 2-7 aprilie a.c. cu 60%, în comparaţie cu o săptămână normală. "Peste 160.000 de clienţi au trecut prin magazinul Auchan în perioada amintită, cu 40% mai mulţi decât în mod normal", au precizat reprezentanţii Auchan. În acest an, Auchan va deschide alte patru magazine, în zona Berceni din Capitală, Târgu Mureş, Cluj şi Piteşti. Şi pentru Kaufland, vânzările din săptămâna care a precedat Sărbătorile Pascale s-au dublat, la nivel naţional, faţă de cele înregistrate în mod obişnuit, potrivit directorului general al companiei, Gunter Grieb, citat de Rompres. "La nivelul celor 23 de magazine care funcţionează în ţară, vânzările au crescut cu sută la sută, faţă de o creştere de 70-80%, cât am înregistrat anul trecut, în aceeaşi perioadă", a afirmat Grieb. Cele mai mari creşteri ale vânzărilor au fost înregistrate în magazinele Kaufland din Bucureşti, Ploieşti, Suceava şi Iaşi.
Kaufland România va investi peste 100 milioane de euro în deschiderea a 14 magazine în ţară şi a două în Bucureşti, în anul 2007. Noile magazine vor avea o suprafaţă cuprinsă între 3.000 şi 5.000 de metri pătraţi, iar cea mai mare parte a lor vor fi deschise în prima jumătate a anului. Efervescenţa specifică sărbătorilor s-a resimţit, ca în fiecare an, şi la nivelul operatorilor de telefonie mobilă din ţara noastră. Astfel, traficul de voce în reţeaua operatorului de telefonie mobilă Orange România a crescut cu 27,3% în perioada 7-9 aprilie, comparativ cu nivelul înregistrat în timpul Sărbătorilor Pascale de anului trecut.
Traficul de voce şi sms-urile au înroşit liniile telefonice
Numărul mesajelor scrise în această perioadă a crescut cu 17%, faţă de intervalul 22-24 aprilie 2006. Pentru celălalt operator de telefonie mobilă - Vodafone, traficul de voce a crescut în perioada amintită cu 38 de puncte procentuale, faţă de anul trecut. În plus, numărul total de mesaje scrise trimise din reţeaua Vodafone a consemnat o creştere de 13,3%. Pentru Zapp, traficul de voce în perioada 7-9 aprilie 2007 a înregistrat o creştere cu 36% faţă de perioada pascală a anului 2006. Din totalul de minute vorbite în această perioadă, 65% au fost minute efectuate în reţeaua Zapp, restul de 35% fiind efectuate în alte reţele. Potrivit reprezentanţilor companiei, traficul de sms în aceeaşi perioadă a anului 2007 a crescut cu 30% şi datorită unei oferte speciale pentru ziua de 8 aprilie - prima zi de Paşte - prin care toţi abonaţii puteau trimite mesaje sms la tariful de numai 3 cenţi. Operatorul de telefonie mobilă Cosmote România a înregistrat, în perioada 7-9 aprilie, o creştere de peste 10 ori a traficului de voce şi de mesaje scrise în reţea, faţă de perioada sărbătorilor de Paşte din 2006. Creşterea volumului de trafic se datorează extinderii semnificative a bazei de utilizatori şi lansării extraopţiunilor avantajoase de servicii combinate de voce şi text, care încurajează în egală măsură comunicarea prin intermediul apelurilor de voce şi a SMS-urilor în reţea.