Vânzări cu 30% mai mari pentru retaileri, de Paşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru produsele specifice sărbătorilor pascale cererea a fost de două ori mai mare Apetitul românilor pentru cumpăraturi devine tot mai puternic de la an la an. Cozile infernale din

Pentru produsele specifice sărbătorilor pascale cererea a fost de două ori mai mare

Apetitul românilor pentru cumpăraturi devine tot mai puternic de la an la an. Cozile infernale din magazine care se formează în preajma sărbătorilor nu fac decât să-i bucure pe reatileri care obţin încasări-record.

Vânzările marilor magazine cresc în preajma sărbătorilor de Paşte cu 30% faţă de cele înregistrate într-o perioadă obişnuită. Este al doilea sezon de vânzări spectaculoase după cel al Crăcinului. Indiferent de poziţia magazinului sau de nişa pe care se poziţionaeză faţă de clienţi, cumpărăturile cresc acum cu cel puţin 30% faţă de o perioadă obişnuită.

Angast, Carrefour sau Selgros estimează o creştere a vânzărilor de 30%, iar hipermarketurile Real şi Auchan, poziţionate în zone cu densitate crescută de populaţie, estimează afaceri mai mari cu până la 40% faţă de cele realizate în timpul anului. Pentru a face faţă cererii crescute, unele magazine au mărit programul de lucru.

Românii preferă preparatele gata făcute

Aşa că în loc să închidă devreme şi-au mai aşteptat clienţii de la muncă încă o oră sau două. Răsplata a fost pe măsură, întrucât cumpărătorii nu s-au lăsat aşteptaţi. "Produsele cu vânzari importante sunt cele tradiţionale: carne de miel, vin, ouă roşii, cozonaci, pască sau ciocolată specială.

De asemenea, există cerere pentru produsele de bază precum uleiul, făina, zaharul, dar şi îmbracămintea, electrocasnicele mici, produsele pentru grătar, sport exterior, timp liber sau camping. Pentru unele categorii de produse vânzările pot fi de două până la 10 ori mai mari faţă de o perioadă normală", a declarat Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour.

O creştere substanţială o înregistrează şi produsele culinare tradiţionale gata preparate, care câştigă teren de la an la an. Aşa că în loc să pregătească mielul sau pasca în casă, gospodinele preferă să le cumpere gata preparate de la hipermarket. În rest, obiceiurile de cumpărare ale românilor se menţin în linii mari aceleaşi faţă de anul trecut.

Concurenţa ţăranilor a scăzut preţul mielului din magazin

Vânzările merg bine şi în magazinele de cartier, care au preţuri ceva mai mari faţă de hipermarketuri. "Cel mai bine se vinde carnea pentru grătar. Românii sunt specialişti în grătare", susţine Sorin Minea. Pe acest segment de produse există o creştere de 200% faţă de o perioadă obişnuită. Iar vânzările pe acest segment vor continua şi în această săptămână. "Urmează 1 Mai, o altă sărbătoare în care românii ies la grătare", spune Sorin Minea.

Nu acelaşi lucru se poate spune despre carnea de miel şi despre vânzările de ouă. "Preţul a fost în continuă scădere din cauza concurenţei vânzărilor ilegale de pe marginea drumului", spune Minea. Ţăranii au venit cu miei şi preţul a coborât de la 18 lei la 16 lei. Iar acelaşi trend a fost urmat şi de magazine, care au fost nevoite să coboare preţurile pentru a nu rămâne cu marfa nevândută.

"Eu nu am retur pentru că legea îmi interzice, aşa că voi reduce preţul pentru a vinde toată marfa. Marile magazine ori fac retur, ori procesează carnea rămasă nevândută şi o introduc în amestecul pentru mezeluri, cu toate că este interzis acest lucru", spune Minea.

Ca urmare a concurenţei din partea ţăranilor, vânzările de carne de miel au scăzut cu 20% faţă de anul trecut. De asemenea, ouăle din magazin nu au avut mare căutare, fiind bătute net la preţ de către oferta tăranilor. Aceştia au practicat preţuri şi de 0,2 lei pentru un ou faţă de 0,4-0,5 lei în supermarket. O creştere spectaculoasă o înregistrează şi vânzările de băuturi alcoolice.

"Cel mai bine se vinde berea la pet şi vinul vărsat", susţine patronul magazinelor Angst. În schimb, de 1 Mai, cea mai căutată băutură este berea. Piaţa locală de vin este estimată în acest an la 450 milioane de euro, astfel că, în aceste săptămâni, producătorii de vin au realizat vânzări de 45 milioane de euro.

Băutura, la mare căutare

Vânzările de vin, sunt cu 60-70% mai mari, iar în cazul berii, volumele ajung şi la creşteri de 100%. "La producătorii mici, creşterile vânzărilor sunt de 100% pentru vinurile roşii şi de 60% pentru cele albe faţă de o perioadă normală", susţine Ovidiu Gheorghe, preşedintele Patronatului Naţional al Viei şi Vinului.

În cazul marilor producători, creşterile sunt de 50% pentru vinurile roşii şi de 30% pentru cele albe. Aceste majorări ale vânzărilor sunt similare cu cele înregistrate în perioada Crăciunului, a doua mare sărbătoare în care se vinde foarte mult vin.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite