"Ursuleţul Knut", brandul care valorează peste 10 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vedeta Grădinii Zoologice din Berlin este, de săptămâna trecută, marcă înregistrată Tricouri, cămăşi, postere, cărţi poştale, DVD-uri, dulciuri, brelocuri, jucării de pluş,

Vedeta Grădinii Zoologice din Berlin este, de săptămâna trecută, marcă înregistrată

Tricouri, cămăşi, postere, cărţi poştale, DVD-uri, dulciuri, brelocuri, jucării de pluş, toate după înfăţişarea şi asemănarea puiului de urs polar pe nume Knut, respins la naştere de mamă. Ursul polar, în vârstă de câteva luni şi găzduit de Grădina Zoologică din Berlin, are acum mari şanse să-şi construiască un brand la fel de puternic precum Winnie the Pooh. Cât valorează Knut acum? Peste 10 milioane de euro.

După cancelarul german Angela Merkel, este timpul ca Kunt să fie vedeta ediţiei germane a revistei "Vanity Fair", în luna mai. Şi pe drept cuvânt. Ursul polar nu numai că atrage zilnic peste 15.000 de vizitatori, ci a reuşit chiar să ajute acţiunile operatorului Grădinii Zoologice din Berlin, veche de 163 de ani, să crească cu 94%. Dacă în ultimii ani, preţul uneia dintre cele 4.000 de acţiuni listate se menţinea în jurul a 2.680 de euro, săptămâna trecută acestea au atins pragul de 6.400 de euro. Cu toate acestea, volumul acţiunilor vândute în urmă cu câteva zile abia dacă a atins cifra opt. Dar asta şi pentru că acestea sunt rar de vânzare, iar acţionarii nu primesc dividende.

Haribo produce un sortiment de bomboane denumit Knut

Grădina Zoologică din Berlin, localizată în vestul oraşului, a fost un cadou de la regele prusac Frederic Wilhelm al IV-lea, în 1844, şi găzduieşte în prezent 14.000 de animale. Între 1997 şi 2005, parcul zoologic, care este o organizaţie non-profit, a pierdut bani în fiecare an, însă mania Knut pare să schimbe situaţia. Ursul polar, care în urmă cu puţin timp era pe cale să fie euthanasiat, a atras două contracte de colaborare între operatorul Grădinii Zoologice şi companiile Haribo şi Steiff GmbH. Prima dintre ele produce ursuleţi gumaţi albi marca Knut, iar cea de-a doua - jucării de pluş după asemănarea "vedetei" din Berlin. "Dulciurile noastre Knut au aromă de mure şi se vând în cutii de câte 150 de bucăţi pentru 5 eurocenţi", a afirmat purtătorul de cuvânt al Haribo, Marco Alster, citat de AP. Bomboanele vor ajunge săptămâna aceasta în magazinele din Germania şi din Austria. Compania a plătit Grădinii Zoologice 5.000 de euro şi urmează să mai doneze încă 10 eurocenţi pentru fiecare pachet de bomboane vândut. Producătorul german de jucării Steiff GmbH a pus deja în vânzare colecţia de urşi de pluş Knut. Încă din luna ianuarie, compania vinde în medie 800 de jucării pe zi. Animalele din pluş sunt disponibile în trei mărimi şi au preţuri între 20 şi 30 de euro.

Marca îşi va pierde din valoare când ursul va ajunge adult

Euforia iscată în jurul lui Knut nu dă niciun semn că se va stinge curând. Compania de înregistrări Pool Music a reuşit deja să vândă 3.000 de CD-uri cu melodia dedicată micii vedete a Grădinii Zoologice din Berlin, "Knut is Cute". Un CD este comercializat pentru 6 euro. Însă alte 12 companii au lansat deja şi ele melodii pe tema Knut. Cea mai cunoscută este cea interpretată de Kitty, 9 ani, "Knut the little polar bear".

"Evident că înfăţişarea lui inocentă este motorul acestui fenomen de marketing şi care alimentează în acelaşi timp dorinţa oamenilor de a-l proteja", afirmă psihologul Peter Walschburger, de la Free University din Berlin. Knut are acum şi un blog în trei limbi - germană, engleză şi spaniolă - creat de un jurnalist german al postului public de televiziune, Rundfunk Berlin-Brandenburg. Un reprezentant al companiei BBDO Consulting din Dusseldorf, Bjorn Sander, a afirmat pentru "Bloomberg" că o bună întrebuinţare a brandului Knut l-ar putea face să valoreze nu mai puţin de 13 milioane de euro. De săptămâna trecută, Knut este deja marcă înregistrată. "Avem drept de licenţă asupra mărcii Knut, dar întrebarea este cum putem beneficia de pe urma lui. O valoare 10-13 milioane de euro ni se pare puţin exagerată", a declarat purtătorul de cuvânt al Grădinii Zoologice din Berlin, Heiner Klos. În plus, dacă brandul Knut nu este fructificat acum, acesta şi-ar putea pierde valoarea în timp, pe măsură ce ursul polar devine adult. Knut cântăreşte deja 10 kilograme şi are 60 de centimetri în înălţime. Cu toate acestea, specialiştii sunt de părere că până la sfârşitul anului, ursul polar ar putea ajunge să valoreze 100 milioane de euro, scrie "International Herald Tribune". Directorul de creaţie al companiei londoneze de marketing Black Pig, Steve Creamer, crede că potenţialul brandului Knut este asemănător cu cel al logoului reprezentând un urs panda folosit de peste 50 de ani de organizaţia World Wildlife Fund şi a afirmat că ursul polar valorează nu mai puţin de 15 milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite