Taxa de "mediu" deschide calea vechiturilor nemţeşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După 1 iulie, dată la care a intrat în vigoare noua taxă de "mediu", România a fost invadată de maşini second-hand. Cea mai importată marcă la mâna a doua este Volkswagen. "Maşina

După 1 iulie, dată la care a intrat în vigoare noua taxă de "mediu", România a fost invadată de maşini second-hand. Cea mai importată marcă la mâna a doua este Volkswagen.

"Maşina populară" nemţească este lider al înmatriculărilor în 80% din judeţele ţării, reiese din datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.

Înmatricularea unui Volkswagen Golf 4, vechi de şase ani, cu o capacitate cilindrică de 1.400 de cm cubi, costă 374 de lei în forma actuală a taxei.

După logica vechii taxe, care sancţiona tocmai vechimea autovehiculului, înmatricularea aceluiaşi autoturism ar fi costat 803 lei.

În Bucureşti, lupta pentru locul 1 la înmatriculări de maşini second-hand s-a dat între patru mărci germane, Volkswagen, Opel, BMW şi Audi.

Patru bucureşteni şi-au cumpărat în iulie Bentley la mâna a doua, trei şi-au luat Dodge iar un altul şi-a luat Cadillac second-hand. Un singur bucureştean şi-a înmatriculat o Dacie la mâna a doua.

Protejate de nouă taxă de înmatriculare, maşinile second-hand au invadat piaţa locală. Românii au adus în ţară mai ales autoturisme germane

"Maşina poporului" i-a fascinat pe români. În 80% din judeţele ţării, Volkswagen este liderul importurilor la mâna a doua.

Românii au aşteptat data de 1 iulie ca să îşi cumpere Volkswagenuri vechi. Aceasta a fost cea mai înmatriculată marcă luna trecută, urmată tot de autoturisme germane precum Opel, BMW şi Audi.

Automobilul produs în oraşul german Wolfsburg este liderul importurilor second-hand în aproape 80% din judeţe, rezultă din datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

"Este normal ca această marcă să fie cea mai dorită. Este cea mai accesibilă maşină raportat la performanţele tehnice. Chiar şi numele indică orientarea către mase (n.r. - Volk = popor, Wagen = maşină)", ne-a declarat Liviu Dobrin, directorul general al Autovit, cel mai mare târg de maşini rulate din ţară.

Înmatricularea unui Volkswagen Golf 4 vechi de şase ani, cu o capacitate cilindrică de 1.400 de cm cubi, costă 374 de lei în forma actuală a taxei, denumită şi "de mediu". După logica vechii taxe, care "sancţiona" vechimea autovehiculului, înmatricularea acestui autoturism ar fi costat de peste două ori mai mult, adică 803 lei.

Aflux de maşini rulate

Luna trecută a intrat în ţară un număr-record de autoturisme vechi. Din totalul celor peste 58.000 de autoturisme înmatriculate luna trecută, doar 37% au fost autoturisme noi, ceea ce duce numărul maşinilor vechi importate la aproape 37.000 de unităţi.

La graniţa de vest a ţării, în Arad, Maramureş şi chiar Mureş, Alba sau Bistriţa-Năsăud, 9 din 10 maşini înmatriculate au fost second-hand. Şi judeţele sărace ale ţării înclină balanţa dintre maşinile noi şi cele rulate înspre categoria din urmă.

Doar una din cinci maşini achiziţionată în regiunea Moldovei a fost un autoturism nou-nouţ. Clujenii au profitat cel mai mult de pe urma noii taxe, aici fiind înmatriculate doar luna trecută aproape 2.000 de autovehicule second-hand, de două ori mai mult decât media celorlalte judeţe.

Doar achiziţiile de autoturisme noi ale companiilor prezente în Bucureşti au reuşit să mai echilibreze balanţa. Singurele zone în care numărul de înmatriculări de maşini noi l-a depăşit pe cel de second-hand sunt Bucureşti şi Argeş.

Bucureştenii s-au uitat şi la Cadillac

Deşi n-au ieşit din "grafic" şi au achiziţionat cu precădere mărci germane, ca şi ceilalţi români, bucureştenii au făcut şi achiziţii mai "exotice". Patru bucureşteni şi-au cumpărat Bentley la mâna a doua, trei şi-au luat Dodge, iar un altul şi-a luat Cadillac second-hand. În Capitală au fost înregistrate aproape 3.500 de autoturisme vechi în luna iulie.

Un singur bucureştean şi-a înmatriculat o Dacie la mâna a doua. "Sunt convins că există şi alte Dacii la mâna a doua în piaţă, românii sunt interesaţi încă de această marcă. Dar probabil că doar pentru un autoturism s-au făcut acte", este de părere şeful de la Autovit.

Chiar şi aşa, Dacia rămâne cea mai lovită de noua taxă "de mediu". Înmatriculările Dacia la nivelul lunii iulie au fost de 5.600 de unităţi, cu aproape 2.000 mai puţine decât în iunie, lună cu vânzări oricum foarte proaste.

Aceasta, în condiţiile în care vara lui 2008 nu a fost una obişnuită pentru constructorul local, care a lansat două noutăţi, modelul Sandero şi versiunea restilizată a Loganului, Sedan. Pe de altă parte, exporturile reprezintă în prezent circa trei sferturi din producţia fabricii de la Mioveni.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite