Tarom a făcut un pas spre SkyTeam

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În urma aderării la alianţa aviatică, pasagerii companiei româneşti vor avea acces la 800 de destinaţii noi, precum şi la tarife mai avantajoase Tarom şi Alianţa SkyTeam au semnat,

În urma aderării la alianţa aviatică, pasagerii companiei româneşti vor avea acces la 800 de destinaţii noi, precum şi la tarife mai avantajoase

Tarom şi Alianţa SkyTeam au semnat, ieri, un acord de preaderare, cu o durată de 18 luni. Compania va investi circa două milioane de dolari pentru modernizare.

Intrarea în cea de-a doua alianţă internaţională din domeniul aviatic va aduce ca avantaje, pentru operatorul naţional de transport aerian şi clienţii săi, peste 800 de destinaţii noi, o politică tarifară mai flexibilă şi accesul la programele de fidelizare.

Tarom va derula investiţii de două milioane de dolari în sistemele IT, de rezervare şi check-in şi pentru a asigura standardele Alianţei de calitate şi securitate.

"Compania va trebui să plătească o taxă anuală de 200.000 dolari, după ce va adera, iar costurile totale estimate în urma evaluării condiţiilor de aderare se ridică undeva la două milioane dolari şi ţin de îndeplinirea unor cerinţe de armonizare a sistemelor de operare", a declarat Gheorghe Bîrla, preşedintele Tarom. El a precizat că cea mai importantă condiţie de aderare este armonizarea sistemelor IT, rezervare, inventariere şi check-in, care, odată implementate, vor aduce beneficii majore pasagerilor.

După ce operatorul va îndeplini toate condiţiile de aderare, un audit de specialitate realizat de membrii SkyTeam va testa nivelul de respectare a cerinţelor obligatorii. Ulterior, alianţa se va întruni pentru a analiza auditul şi va comunica avizul de acceptare a companiei Tarom ca asociat.

Avantaje pentru clienţii Tarom

În urma aderării, pasagerii companiei româneşti vor avea acces la 800 de destinaţii noi, precum şi la tarife mai avantajoase în cadrul programelor de fidelizare.

"Tarom va beneficia prin aderarea la SkyTeam de o serie de avantaje, precum lărgirea sferei de distribuţie şi de vânzare a biletelor, accesul la noi destinaţii, o politică tarifară mai flexibilă şi accesul la programele de fidelizare, prin care clienţii pot obţine reduceri în funcţie de numărul de kilometri parcurşi", a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

"Compania va aduce 30 de noi destinaţii, mai ales prin conexiunile pe rutele interne", a declarat preşedintele Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta. Compania Tarom şi-a manifestat intenţia de aderare la una dintre alianţele globale încă din 2004-2005. Cele două mari alianţe, SkyTeam şi Star Aliance, au fost prezente la Bucureşti, dorind o colaborare cu Tarom. Compania Air France a preluat rolul de sponsor, proiectul de aderare fiind în prezent în curs de desfăşurare.

Tarom, în cifre

437 milioane de dolari, cifra de afaceri estimată pentru 2008; anul trecut, aceasta s-a ridicat la 350 milioane de dolari patru milioane de dolari, profitul înregistrat în 2007.

1,9 milioane de călători, numărul total de pasageri transportaţi de companie în cursul anului 2007.

2,3 milioane de pasageri transportaţi, estimarea companiei pentru acest an

Ce este SkyTeam?

Fondată în urmă cu opt ani, SkyTeam este în acest moment cea de-a doua mare alianţă internaţională, după Star Aliance. SkyTeam are 11 companii membre (n.r.- American Airlines, Air France, Delta, Korean Airlines, Cech Airlines, Alitalia, KLM, Continental, Northwest Airlines, Aeroflot şi China Southern) şi trei companii asociate (Air Europa, Kenya Airways şi Copa Airlines). În prezent, Alianţa deţine 20% din traficul global, având în oferta sa aproximativ 16.000 de zboruri zilnice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite