Spumele poliuretanice, mai ieftine în 2008

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noua fabrică Den Braven a dus la o scădere de circa 15% a preţului unui tub

Principalele companii de profil estimează că se vor consuma mai multe tuburi de spumă în acest an, însă ele vor încasa mai puţini bani. Preţul mediu al unui tub de spumă poliuretanică va scădea în acest an, în medie, cu 15%, potrivit estimărilor companiei Selena.

Reprezentanţii principalului concurent pe piaţă subliniază că acest fenomen este influenţat de lansarea fabricii proprii de spume de la Chitila.Chiar dacă materia primă utilizată pentru producţia de spume a crescut valoric, produsul final poate fi achiziţionat mai ieftin.

„Unitatea de producţie a permis apariţia unui preţ corect pentru tubul de spumă poliuretanică. Noi am păstrat preţul pentru majoritatea produselor, ba chiar am avut oferte sub nivelul celui din 2007”, explică Adrian State, director general Den Braven.

Valoarea acestei pieţe va fi similară celei de anul trecut, influenţată şi de cursul de schimb euro-leu. „Estimăm o creştere a pieţei în volum cu 7-12% faţă de 2007, dar în valoare nu va depăşi nivelul anului trecut, atingând o valoare cuprinsă între 41 şi 49,7 milioane de lei. Cuantificarea pieţei în euro arată o involuţie faţă de 2007, până la nivelul de 11,6-14 milioane de euro”, a declarat Dorin Spătaru, director Selena.

Reprezentantul Den Braven estimează, însă, o valoare ceva mai mare pentru această piaţă, dar admite că în 2008 aceasta va avansa la un ritm de două ori mai mic faţă de cel de anul trecut. „Volumul pieţei va creşte cu 15-20%, faţă de un avans de 30% anul trecut. La 6,5 milioane de tuburi de spumă vândute în piaţă, estimăm o valoare de 21 milioane de euro. Acestea sunt estimări, în lipsa unui studiu realizat pe această piaţă”, spune State.

Mai puţine termopane, mai puţină spumă utilizată

State estimează că spuma poliuretanică este utilizată în proporţie de 90% pentru montarea tâmplăriei termoizolante. Pentru acest an, producătorii de termopan au anunţat deja că se aşteaptă la o stagnare a pieţei în jurul valorii de un miliard de euro. „Încetinirea ritmului de creştere a pieţei tâmplăriei termoizolante, vizibilă de altfel, ne influenţează direct”, apreciază Spătaru.

Directorul Den Braven precizează că fenomenul de stagnare este specific în 2008 sectorului produselor pentru finisaj. Acestea se vând în acelaşi ritm ca anul trecut, în ciuda unei creşteri a numărului de lucrări cu peste 30%. Den Braven este singura cu o unitate de producţie destinată spumelor în România, realizată în urma unei investiţii de 12 milioane de euro.

Compania, alături de Selena, vinde mai mult de jumătate din spumele din piaţă. Ambele companii, deşi identifică o frânare a vânzărilor în piaţă, îşi propun creşteri spectaculoase în acest an. Selena şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri mai mare cu 25-30%. În acelaşi timp, Den Braven estimează că în România vor vinde cu peste 40% mai mult comparativ cu anul trecut.

O piaţă de importatori

Pe piaţă mai activează ca Henkel şi compania belgiană Sudal. Alţi importatori de spume sunt Temad Braşov, care aduce produsele Bison şi Vanolux, cu brandul Tekapur.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite