Serviciile de relocare, o piaţă de 10 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu o istorie relativ recentă în România, acest tip de afacere s-a dezvoltat odată cu boomul din sectorul imobiliar Constatând absenţa unor servicii specilizate de relocare a companiilor

Cu o istorie relativ recentă în România, acest tip de afacere s-a dezvoltat odată cu boomul din sectorul imobiliar

Constatând absenţa unor servicii specilizate de relocare a companiilor sau a persoanelor fizice, antreprenori cu spirit de iniţiativă au decis să facă din această activitate un business. Ideea pare a fi una de succes, mai ales în contextul cererii în creştere pentru acest gen de servicii.

Estimată la 10 milioane de euro anual de principalele companii din domeniu, piaţa autohtonă a serviciilor de relocare are un potenţial de creştere de 30% pe an.

Apărute după modelul occidental şi ca urmare a creşterii nivelului de trai, serviciile de relocare au o istorie relativ recentă pe piaţa românească. Nevoia unui astfel de serviciu a început să se simtă şi în România, în anii `90, odată cu intrarea multinaţionalelor pe piaţa românească, acestea fiind primii clienţi ai firmelor de relocări.
Activitatea firmelor de relocare se concentrează, în principal, în Capitală, susţinută pe de o parte de dezvoltarea mai accentuată a pieţei imobiliare de aici faţă de restul ţării, iar pe de altă parte de nivelul mai ridicat al veniturilor.

"Piaţa românească a serviciilor de relocare este încă incipientă şi mulţi dintre potenţialii clienţi au slabe cunoştinţe despre existenţa acestor servicii. Având în vedere ca majoritatea solicitărilor se concentrează în Capitală, putem vorbi despre o piaţă localizată a serviciilor autohtone de relocare", a declarat, pentru "Adevărul", Adrian Tudorache, directorul comercial al companiei specializate în servicii de relocare, Aeon Mutări.

Preţul şi lipsa încrederii, obstacole în dezvoltarea afacerii

El spune că totuşi în ultima perioadă se constată o tendinţă de extindere a firmelor specializate în astfel de servicii şi în teritoriu, deschizând birouri în oraşele mai dezvoltate din punct de vedere economic ca urmare a manifestării unui interes crescut venit din partea agenţilor economici. La rândul său, directorul comercial al Vesta Group, Roxana Toader, spune că piaţa autohtonă a serviciilor de relocare se află în plină ascensiune, deşi nu se poate vorbi de o piaţă educată în România, comparativ cu alte ţări.

"Cererea de servicii de mutare este cu siguranţă acoperită. Sunt suficiente companii care fac astfel de afaceri, dar nu e mai puţin adevărat că atât persoanele fizice, cât şi firmele sunt uneori reticente în a apela la servicii profesionale de mutare", este de părere Toader, care a menţionat ca principalele motive sunt lipsa de încredere, preţul sau abordarea greşită a implicaţiilor unei mutări.

Oficialul Vesta Group mai spune că piaţa serviciilor de relocare nu este la fel de bine dezvoltată în România ca în străinătate, ca de altfel în cazul oricăror altor servicii specializate. Piaţa tinde să se maturizeze, iar mentalitatea să se schimbe în bine, a apela la un specialist este întotdeauna o economie de bani şi de efort, un gest civilizat şi profitabil, mai spune ea.

80-90% din solicitări vin din partea companiilor

"Majoritatea solicitanţilor sunt persoane juridice, deşi se remarcă o creştere a cererii din partea persoanelor fizice, în special în Bucureşti. Cererea din partea companiilor reprezintă circa 80% din totalul solicitărilor de acest tip", spune Adrian Tudorache.

Aşa cum reiese din portofoliul de clienţi ai Vesta Group, 90% din clienţi sunt firme şi numai 10% persoane fizice, aceştia din urmă nefiind obişnuiţi să apeleze la servicii profesionale de mutări, fie din lipsa resurselor financiare, fie din simplul motiv că românul este obişnuit să apeleze la rude, vecini sau prieteni pentru a-şi căra lucrurile atunci când se mută.

Până în prezent, Vesta Group, înfiinţată în anul 2005, a lucrat cu firme din domeniile bănci, farmaceutice, industrie, dar şi ambasade, persoane fizice străine sau companii publice.

Cât costă serviciile de relocare?

Costurile pe care le implică mutarea unui sediu de companie sunt legate, în principal, de amploarea forţei de muncă implicate şi de costul transportului şi a ambalajelor utilizate în cadrul mutării.

Potrivit reprezentatului Vesta Group, mutarea sediului unei firme poate costa între 800 şi 20.000 lei, în funcţie de mărimea companiei, numărul posturilor de lucru, mărimea unei arhive existente şi volumul mobilierului care urmează să fie transportat. Pentru persoanele fizice, tarifele pornesc de la 150 de euro, în cazul unei garsoniere.

Acestea pot comporta de multe ori un discount, nu pentru că astfel de mutări sunt mai "uşoare", ci, dimpotrivă, pentru accesibilitatea populaţiei la astfel de servicii.

Afacerea în cifre:

Cu fonduri cuprinse între 50.000 şi 100.000 de euro, poţi să te lansezi în afaceri cu servicii profesionale de relocare
Investiţia într-un asemenea business se amortizează în 3-5 ani
Venituri lunare care pornesc de la câteva mii de euro
Număr de angajaţi de minim 5-6 persoane

Avantaje şi dezavantaje:

potenţialul de creştere al pieţei, pe fondul dezvoltării sectorului imobiliar din România
amortizarea investiţiei într-un interval mare de timp fonduri mari necesare pornirii businessului, pentru asigurarea logisticii şi utilajelor necesare

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite