Sectorul de retail va crea peste 14.000 de locuri de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Expansiunea agresivă a lanţurilor de magazine va determina un proces de recrutare în masă în acest sector Expansiunea rapidă a sectorului de retail atrage după sine şi un proces de

Expansiunea agresivă a lanţurilor de magazine va determina un proces de recrutare în masă în acest sector

Expansiunea rapidă a sectorului de retail atrage după sine şi un proces de angajare masiv în mai toate regiunile din ţară. Astfel, până la finele lui 2010, peste 14.000 de persoane urmează să fie absorbite de comerţul modern, în diferite funcţii existente la nivelul fiecărui magazin.

Acolo unde piaţa forţei de muncă locale nu oferă posibilităţi foarte variate, agenţii economici implicaţi apelează chiar şi la expaţi care să ofere experienţa lor celor mai puţin calificaţi. Peste 4.500 de posturi, până la sfârşitul anului Deschiderile anunţate de marile reţele de retail şi preconizate să aibă loc până la finele anului în curs vor crea peste 4.500 de locuri de muncă, ritm care se va menţine şi în anii următori.

Astfel, numai până la sfârşitul anului în curs, reţeaua real,-Hypermarket va angaja în jur de 2.800 de persoane. "În prezent, avem peste 4.200 de angajaţi la nivel naţional. Numărul acestora va creşte în ritm alert, având în vedere că anul acesta, după real,-Baia Mare, deschis pe 15 martie, vom mai deschide încă şase noi magazine, atât în Bucureşti, cât şi în ţară.

Estimăm ca până la finele anului în curs să avem în jur de 7.000 de angajaţi, ceea ce este o cifră importantă pentru piaţa de retail românească", a declarat, pentru Adevărul, Ramona Toma, director de recrutare, training şi dezvoltare în cadrul real,-Hypermarket. Strategia de dezvoltare a companiei are în vedere deschiderea a 21 de magazine până la sfârşitul anului 2008.

La o medie de peste 400 de persoane/per magazin, reţelele real,- urmează să creeze şi în 2008 peste 2.500 de locuri de muncă. La acestea se vor adăuga şi cele peste 2.000 de posturi ce vor fi scoase la concurs de francezii de la Carrefour, în condiţiile în care sunt planificate deschideri la Oradea, Arad, Piteşti şi Suceava, media pe magazin fiind între 500 şi 600 de persoane. Cealaltă reţea franceză prezentă pe piaţa locală, Auchan va angaja până la sfârşitul acestui an 1.300 de persoane.

"Deschidem nu mai puţin de trei noi hipermarketuri în această toamnă, plus supermarketul de la Timişoara din Iulius Mall. Recrutările pentru magazine au început încă de anul trecut - pentru posturile importante de directori de departament şi chiar manageri comerciali -, însă recrutările de masă au avut loc vara aceasta. Pentru cele trei noi hipermarketuri din Târgu-Mureş, Cluj Napoca şi Piteşti vom angaja până la deshideri aproximativ 1.300 de persoane", a declarat, Mariana Drăgan, director de comunicare în cadrul companiei Auchan România.

Compania va deschide astăzi la Timişoara un magazin de tip supermarket de mari dimensiuni în Iulius Mall Timişoara. Supermarketul Discount Market va funcţiona timp de aproximativ un an, până la încheierea lucrărilor la viitorul hipermarket Auchan, care se construieşte în extensia Iulius Mall. Prin cele cinci inaugurări planificate pentru anul în curs, Kaufland îşi va creşte numărul de angajaţi cu 600, urmând să ajungă de la 5.600 de angajaţi, în prezent, la 6.200, până la finele anului. Discounterii vor angaja în toate zonele din ţară O expansiune agresivă au anunţat şi jucătorii din sectorul retailului de tip discount, astfel că forţa de muncă rămasă neocupată în oraşele cu până la 20.000 de locuitori va fi aborbită.

"Plus discount va inaugura până la sfârşitul acestuia an alte 15 magazine. La o medie de 20 de angajaţi/magazin, Plus va crea alte 300 de locuri de muncă", a declarat, directorul general al companiei, Uwe Klostermann. Până la sfârşitul lui 2010, reţeaua Plus urmează să ajungă la un număr de 175 de centre, de la 45 de magazine existente în prezent. "În perioada 2008-2010, vor mai fi deschise alte 115 magazine Plus, ceea ce înseamnă alte 2.300 de posturi", a precizat Klostermann.

Cu un număr total de 6.787 de angajaţi, la sfârşitul anului trecut, Metro Cash&Carry România este singura companie care, deocamdată a renunţat la extindere, în favoarea renovării magazinelor. "Anul acesta nu prevedem o extindere a reţelei; continuăm acţiunea începută încă de anul trecut, aceea de remodelare a magazinelor deja existente", a declarat, Adina Tîmplaru, corporate communication manager pentru Metro Cash&Carry România & Moldova.

Lipsesc specialiştii în produse proaspete

Forţa de muncă reprezintă o problemă majoră pentru agenţii economici implicaţi în acest sector, astfel că acolo unde este cazul se apelează chiar şi la expaţi. "Din experienţa noastră de recrutare a reieşit că pe piaţă avem un număr redus de specialişti, mai ales în domeniile brutăriei, cofetăriei, patiseriei, carmangeriei; or, acesta nu este un aspect deloc de neglijat pentru o companie de retail care concentrează în jur de 40 de angajaţi în aceste departamente", a declarat Toma.

Pentru suplinirea lipsei de pregătire şi implicit de experienţă au fost formate echipe de angajaţi expaţi, specialişti în domeniile produselor proaspete şi ultraproaspete care să constituie sursă de suport şi training pentru personalul existent. Cu aceeaşi problemă s-au confruntat şi reprezentanţii Auchan. "Pentru anumite posturi - de exemplu specialişti în produse proaspete - brutari, măcelari, patiseri -, am avut  mai puţine candidaturi", a precizat Maria na Drăgan.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite