Românilor le place să meşterească

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nouă din zece români sunt proprietarii caselor în care trăiesc, de unde şi succesul magazinelor de tip do-it-yourself. O singură mare companie de bricolaj din Europa mai lipseşte de pe piaţa românească, deşi dezvoltarea acestui segment a început abia în 2002.

Încă o reţea de magazine de bricolaj, a nemţilor de la Obi, s-a alăturat pe o piaţă românească deja aglomerată, dominată de companiile Praktiker şi Bricostore şi în care mai activează Baumax (Austria), Hornbach (Germania), Mr. Bricolage (Franţa) şi Brithouse, Dedeman şi Ambient, ultimele cu capital românesc. 

Din peisaj lipsesc doar francezii de la Leroy Merlin, al doilea cel mai mare lanţ de bricolaje din Europa, care va deschide primul magazin în Bucureşti în 2010.

Din această înghesuială, singurii câştigători sunt clienţii, care pot beneficia de produse cu preţuri semnificativ mai mici, a comentat, la deschiderea magazinului din Bucureşti, Romano Quins, directorul general al Obi România.

Potrivit statisticilor, circa 93% din români sunt proprietari de case, de unde şi succesul acestor magazine de pe segmentul do-it-yourself. Românii cumpără mai ales materiale de construcţii, dar şi piese pentru renovare, precum şi decoraţiuni. 

Pe repede înainte. Deocamdată

Anul acesta, reţelele de magazine de bricolaj s-au extins cu aproape 20 de unităţi, cel mai rapid ritm înregistrat de retailul de bricolaj de la intrarea primei reţele străine (Praktiker) pe piaţă, în urmă cu doar şase ani.

Condiţiile de creditare restrictive, care pun deja presiune pe segmentul imobiliar, vor afecta cu siguranţă şi aceste companii, susţin reprezentanţii lanţului Bricostore.

„Dacă tendinţa actuală de scădere a preţurilor terenurilor se va menţine în următoarele luni, ea ar putea fi resimţită ca atare în unele proiecte de investiţii care au o componentă imobiliară. Deocamdată însă este devreme să o privim din acest punct de vedere”, ne-a declarat Guenter Vosskaemper, director general al retailerului Praktiker în România.

„Meşteri“în Europa

Decoratorii (26%). Preponderent tineri, care bricolează în timpul liberdin pasiune.

Bricoleurii activi (21%). Au bătut în lung şi-n lat magazinele de profil şi se orientează uşor către mărcile cunoscute.

„Smeasers“ (termen născut din „small“ şi „easy“). Reprezintă 21% din bricoleurii europeni, fac, în general, renovări mici.

Renovatorii (16%). Sunt mai degrabă bărbaţi pragmatici, a căror medie de vârstă este mai mare decât cea din restul categoriilor.

Discounterii (16%). Sunt interesaţi, în primul rând, de promoţii şi cumpără doar ceea ce au nevoie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite