Românii se orientează spre incorporabilele de bucătărie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acest segment reprezintă doar 6% din totalul pieţei de electrocasnice, în timp ce în alte ţări europene ajunge şi la 60% Piaţa echipamentelor electrocasnice a înregistrat în ultima

Acest segment reprezintă doar 6% din totalul pieţei de electrocasnice, în timp ce în alte ţări europene ajunge şi la 60%

Piaţa echipamentelor electrocasnice a înregistrat în ultima vreme o stagnare a vânzărilor, singurul segment care a urmat un trend ascendent constant fiind cel al produselor incorporabile. În ultimii ani, rata de creştere s-a situat între 10 şi 15 puncte procentuale, estimările din domeniu apreciind că dezvoltarea va continua.

"Având în vedere că dintre echipamentele electrocasnice, cele incorporabile sunt singurele care au înregistrat o evoluţie pozitivă de la an la an de aproximativ 10-15%, apreciez că este o piaţă foarte dinamică, aflată într-un ritm constant de dezvoltare", a declarat, pentru "Adevărul", Valeriu Cobaschi, director general Franke România, lider pe piaţa românească de profil.

Piaţa de incorporabile din ţara noastră atinge în prezent valoarea de aproximativ 30 milioane de euro, singura companie care comercializează exclusiv acest gen de produse fiind Franke România. Pentru ceilalţi jucători de pe piaţă - în speţă Electrolux, Arctic, Bosch sau Whirpool - incorporabilele reprezintă doar o parte a activităţii de vânzări electrocasnice. În aceste condiţii, piaţa de profil locală se află cu mult în urma valorilor din alte ţări europene, însă urmează trendul similar înregistrat în urmă cu câţiva ani şi de către acestea.

"Aceste echipamente reprezintă aproximativ 6% din totalul pieţei de electrocasnice. În alte ţări ale Uniunii Europene, procentul deţinut de echipamentele incorporabile de bucătărie este de aproximativ 60% din totalul pieţei de electrocasnice, care include şi aşa-numitele produse albe", a precizat Cobaschi.

12% din vânzările de aparate de gătit

Cu mult în urma mediei europene suntem şi atunci când vine vorba despre ponderea acestor produse în totalul echipamentelor pentru gătit. Potrivit lui Radu Ilie, manager în cadrul companiei Electrolux şi responsabil pentru produse incorporabile, "în timp ce în România, echipamentele de acest tip reprezintă 12% din vânzările de aparate de gătit, în ţările Europei Centrale şi de Est (fostele ţări comuniste), proporţia echipamentelor incorporabile este de 25-30%.

"În ţările vestice proporţia este şi mai mare, respectiv 35-40%, mergând chiar şi până la 70-80%", a precizat Ilie. În opinia sa, România reprezintă încă o piaţă în formare.

"În ciuda faptului că s-a atins un prag de saturaţie în privinţa achiziţionării obiectelor electrocasnice, gusturile consumatorilor sunt încă supuse educaţiei, fiind o consecinţă a tendinţelor europene", a apreciat Ilie.

Produse pentru segmentul mediu-înalt şi înalt

Creşterea acestui segment se datorează în mare măsură exploziei sectorului imobiliar, dublată de o schimbare de mentalitate a românilor în ceea ce priveşte calitatea produselor pentru care optează. "În primul rând, această piaţă este influenţată de creşterea sectorului de real estate. Punerea în folosinţă de locuinţe noi, cu spaţii de bucătărie deschise, obligă la un design mai deosebit, la mai mare accesibilitate în sensul poziţionării echipamentelor de bucătărie. În plus, pe măsura sporirii nivelului de trai, se intensifică fenomenul schimbării echipamentelor dintr-o bucătărie", consideră Cobaschi. Fiind produse care se adresează cu precădere segmentului mediu-înalt şi înalt, vânzările directe ale companiei Franke către clienţii persoane fizice este destul de scăzut. Cea mai mare parte a produselor se vând prin intermediul producătorilor şi importatorilor de mobilier, al magazinelor exclusiv Franke, magazine specializate în vânzarea de electrocasnice, hipermarketuri şi centre de tip do-it-yourself. Potrivit datelor furnizate, cifra de afaceri a crescut constant de la an la an cu 10 procente, fapt ce a demonstrat că produsele încep să fie tot mai apreciate de consumatori.

La finele anului trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 11 milioane de euro, pentru primele şase luni ale anului în curs avansul faţă de perioada similară din 2006 fiind de 15%. Franke România deţine în prezent 25 de showroomuri în 23 de oraşe importante din ţară.

La Electrolux, vânzările au crescut cu 70%

Ascensiunea vânzărilor pe acest segment se resimte foarte bine şi la nivelul companiei Electrolux, care vinde toată gama de electrocasnice. În fapt, în total vânzări, această activitate a fost cea mai productivă. "Cel mai dinamic segment este cel al produselor incorporabile, cu o creştere de 70% în 2006 faţă de anul 2005. Estimăm o creştere substanţială şi pentru anul în curs", a precizat Ilie. Acesta pune evoluţia pozitivă pe seama preocupării consumatorilor pentru designul interior, dar şi pe diversificarea obiceiurilor de gătit, şi prin urmare pe nevoia de "împrospătare" a echipamentelor de gătit mai performante. În ceea ce priveşte evoluţia viitoare, estimările indică o rată de creştere similară cu cea înregistrată până în prezent. "Se va trece într-o măsură mai mare la obiecte electrocasnice incorporabile, pentru că şi în România se merge din ce în ce mai mult pe <> ", spune managerul Electrolux.

Echipamentele incorporabile sunt singurele care au înregistrat o evoluţie pozitivă de la an la an de aproximativ 10-15%, ritm care se va menţine şi pe viitor
Valeriu Cobaschi
director general Franke România

În România, produsele de acest tip reprezintă 12% din vânzările de aparate de gătit, în timp ce în ţările Europei Centrale şi de Est, ajunge la 25-30%
Radu Ilie
manager incorporabile Electrolux

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite