De ce sunt aşa de scumpe concediile în România?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
De ce sunt aşa de scumpe concediile în România?
De ce sunt aşa de scumpe concediile în România?

O săptămână de cazare cu mic dejun în staţiunile Mamaia sau Neptun de la Marea Neagră vă costă cât una în Turcia sau în Grecia în sistem all-inclusive. Când sunt întrebaţi de ce au preţurile aşa de mari la cazare, hotelierii români dau vina pe autorităţi, pe costurile de întreţinere şi pe lipsa de promovare a turismului.

Un sejur de şapte zile la hotelul de trei stele Lido din Mamaia, cu demipensiune, costă 1.512 lei, în plin sezon estival. Pentru acelaşi număr de zile, la un hotel tot de trei stele din staţiunea Kusadasi din Turcia, dar în sistem all-inclusive (n. red. - puteţi consuma nelimitat mâncare şi băutură locală şi aveţi acces gratuit la plajă, la piscină şi la toate serviciile), va trebui să plătiţi 399 de euro (1.675 de lei). Specificăm faptul că ambele hoteluri au fost alese la întâmplare, din ofertele agenţiilor de turism.

Întrebaţi de ce hotelierii români nu reuşesc să câştige lupta cu preţurile, comparativ cu concurenţii lor din Turcia sau din Grecia, oficialii din turism dau vina pe lipsa de promovare, pe controalele foarte dese ale autorităţilor, pe multitudinea de amenzi şi pe lipsa de implicare a statului.

Pentru a exemplifica, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin, a citit ieri, în cadrul conferinţei „Mediafax talks about Romanian Tourism“, o scrisoare primită de la un hotelier din Mamaia, care se plângea că în ultimele trei săptămâni a primit 11 controale din partea autorităţilor. „În costul unei nopţi de cazare cu mic dejun intră şi facturile la energie, la gaze, la curăţenie, salariile cameristelor, ale chelnerilor şi ale recepţionerelor, preţurile rolelor pentru casele de marcat etc“, a relatat Corina Martin.

I-am adus la cunoştinţă preşedintelui ANAT că şi proprietarii de hoteluri din Grecia sau din Turcia se confruntă cu mai multe controale, plătesc angajaţii, serviciile, mâncarea şi rolele de marcat la fel ca şi cei din România, numai că la ei raportul calitate-preţ este mult mai favorabil.

„Grecia are un buget de promovare a turismului de 110 milioane de euro, dintre care 14 milioane de euro sunt alocate pentru promovarea zonelor turistice pe plan intern“, a încercat să îi scuze Corina Martin pe proprietarii de hoteluri de pe litoralul românesc. Un alt motiv invocat este faptul că în România sezonul estival durează doar două luni şi jumătate.

Servicii „la negru“

Lucia Morariu, directorul general al Eximtur, a sărit, la rândul ei, în apărarea hotelierilor români, făcând o comparaţie cu vecinii bulgari. „În Bulgaria, cuantumul cheltuielior cu salariaţii din turism este de 50%, în timp ce în România este de 80%“, a afirmat Morariu, care a completat că 40% din turismul intern este practicat „la negru“. De asemenea, lipsa de implicaţii a statului în turismul intern se reflectă acum în preţuri şi în servicii, a conchis reprezentantul din turism.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite