Piaţa de calculatoare din România, aproape de colaps

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Piaţa de calculatoare din România, aproape de colaps
Piaţa de calculatoare din România, aproape de colaps

Cu tot cu ofertele speciale şi cu laptopuri ce au ajuns să coste 600-700 de lei, românii nu mai aruncă banii pe calculatoare ca acum doi-trei ani. Conform unui studiu al companiai International Data Corporation (IDC), piaţa autohtonă a căzut cu 67,1%.

Numărul calculatoarelor comercializate în România s-a redus în primul trimestru al anului cu 65,2%, faţă de intervalul similar din 2008.

Ca valoare, piaţa a scăzut cu 67,1%. În intervalul menţionat, volumul notebook-urilor vândute în România a reprezentat 66,8% din total şi 64,7% ca valoare.

Comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, vânzările de notebook-uri au scăzut cu 45,4% în volum şi cu 55,9% în valoare.

Dacă laptopurile şi-au mai găsit clienţi, desktop-urile nu mai reprezintă o atracţie pentru nimeni. Piaţa acestora s-a diminuat în primele trei luni din 2009 cu 80,5% faţă de intervalul similar din anul anterior, iar valoarea segmentului a pierdut 80,4%.

Ca număr de unităţi, desktop-urile au reprezentat 31,3% din total, iar ca valoare 25,4%.

Asus, lider de vânzări


Primele cinci poziţii în clasamentul vânzărilor sunt ocupate de companii străine. Astfel, compania taiwaneză Asus este prima clasată din punct de vedere al volumului, cu o cotă de piaţă de 14,9%, dar şi ca valoare, cu 15,5%.

Compania chineză Lenovo este a doua clasată, ca număr de unităţi, cu 13,3%, iar ca valoare ocupă locul al patrulea, cu o cotă de 10,9%.

Acer este al treilea clasat, în funcţie de numărul de unităţi, cu 10,8% din piaţă, şi al cincilea clasat, cu 8,8%, ca valoare.

Concernul american Hewlett-Packard a avut, în primul trimestru al anului, al patrulea volum al vânzărilor, respectiv 10,5%, iar ca valoare, a fost al doilea clasat, cu 12,9%.

Locul al cincilea, ca număr de unităţi vândute, aparţine companiei germano-japoneze Fujitsu-Siemens, cu 9,4%, iar ca valoare a ocupat locul al treilea, cu 12,4%.

IMM-urile şi utilizatorii casnici, grosul vânzărilor


Pe segmentul procesoarelor, Intel a ocupat primul loc, în ianuarie-martie, cu 87,8% din numărul total de unităţi vândute şi cu 91,4% ca valoare, iar AMD, al doilea mare concurent, a avut cote de 12,2%, respectiv 8,6%.

Segmentele firmelor mici şi al utilizatorilor casnici au fost principala destinaţie a PC-urilor vândute în România în primele trei luni, cu 30,5%, respectiv 30,4% ca volum şi de 29,3%, respectiv 25,6% ca valoare.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite