"România IT", brandul sub care vor fi exportate serviciile şi produsele tehnologice autohtone

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Activitatea promoţională din sectorul IT românesc va primi, începând din această lună, o nouă identitate de marcă - "România IT". Imaginea de brand va fi utilizată pentru prima oară în

Activitatea promoţională din sectorul IT românesc va primi, începând din această lună, o nouă identitate de marcă - "România IT". Imaginea de brand va fi utilizată pentru prima oară în cadrul târgului CeBit 2007, care se va desfăşura în luna martie la Hanovra (Germania), va fi inclusă în toate materialele de marketing şi va deveni marcă înregistrată la OSIM.

Sectorul IT este primul care şi-a conturat, până în momentul de faţă, o strategie de branding de export. "Urmează să punem la punct o astfel de strategie în industria mobilei, a confecţiilor şi pentru industria viei şi vinului", a subliniat Iuliu Winkler, ministrul delegat pentru comerţ.

Percepţie unitară pe pieţele externe de comunicaţii

Strategia de branding în domeniul IT urmăreşte, în primul rând, creşterea investiţiilor în domeniul IT, promovarea unei noi imagini a pieţei locale şi crearea de noi locuri de muncă în acest sector. "Ţara noastră nu mai este doar o ţintă de outsourcing, ci a trecut la un nou nivel, acela al promovării valorilor sale din domeniul tehnologiei informaţiei în afară", a declarat, cu ocazia prezentării strategiei, Zsolt Nagy, ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei. În acelaşi timp, exportatorii vor beneficia de o percepţie unitară pe pieţele externe. "Comunitatea exportatorilor din sectorul IT, estimată la aproximativ 9.000 de firme, va beneficia de o percepţie mai bună şi unitară pe pieţele externe", este de părere Iuliu Winkler.

Exporturile pe IT au cel mai mare ritm de creştere

Ministrul delegat pentru comerţ apreciază că exporturile de servicii şi produse IT ar putea depăşi, în următorii doi-trei ani, 1 miliard de euro. Ritmul de creştere a exportului din acest sector este cel mai ridicat prin comparaţie cu exportul românesc în general. Astfel, exporturile de produse şi servicii IT au crescut, anul trecut, cu 46% faţă de 2005, ajungând la 520 milioane de dolari, iar pentru 2007 oficialul MEC se aşteaptă ca valoarea exporturilor de servicii şi produse IT să ajungă la 1 miliard de dolari. Ritmul de creştere a exporturilor de produse şi servicii IT reflectă dinamismul acestui sector în economia românească, în condiţiile în care, anul trecut, creşterea exporturilor de mărfuri, de exemplu, a fost de 17% faţă de valoarea înregistrată în 2005.

Sectorul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor a reprezentat, anul trecut, 4,19% din Produsul Intern Brut. În 2006, în software şi servicii au activat 13.200 de companii de profil, înregistrând o cifră de afaceri de 32.000 de euro/angajat. "Potrivit datelor preliminare, cifra de afaceri a companiilor autohtone care activează în sectorul IT a depăşit, anul trecut, un miliard de euro", a declarat Nagy.

Brandul "Romania IT" este rezultatul unui parteneriat public-privat românesc condus de Coaliţia Tech 21. Pentru noua identitate de marcă, Ministerul Economiei, Ministerul Comunicaţiilor şi structurile asociative au cheltuit 400.000 de lei, iar pentru acest an pentru promovarea brandului vor fi alocaţi încă 500.000 de lei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite