România, locul 8 în Europa la spaţii comerciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
România, locul 8 în Europa la spaţii comerciale
România, locul 8 în Europa la spaţii comerciale

Stocul de spaţii comerciale de pe piaţa românească a crescut în acest an cu 164.000 de metri pătraţi, prin şapte proiecte noi şi trei extinderi.

România se plasează pe locul opt în Europa la capitolul suprafeţe de spaţii comerciale nou livrate. Astfel, stocul de spaţii comerciale de pe piaţa românească a crescut în acest an cu 164.000 de metri pătraţi, prin şapte proiecte noi şi trei extinderi, conform unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield.
În acest an, au fost finalizate şapte centre comerciale noi, respectiv Grand Arena Bucureşti - cu o suprafaţă de 44.500 metri pătraţi, Era Shopping Park Oradea - 32.400 mp), Real II Constanţa - 14.969 mp, Trident Sibiu - 14.000 de metri pătraţi, Galleria Piatra Neamţ - 12.200 de metri pătraţi, Galleria Suceava - 10.700 de metri pătraţi şi Central Plaza Bacău - 6.534 de metri pătraţi.

89.000 mp până la sfârşitul anului

În acelaşi timp, trei proiecte existente au fost extinse, respectiv Militari Shopping Center, cu 13.453 de metri pătraţi, Plaza România cu 8.500 de metri pătraţi şi Iris Titan Shopping Center cu 6.890 de metri pătraţi, potrivit datelor Cushman&Wakefield. În Bucureşti, stocul de centre comerciale era la sfârşitul anului 2008 de 535.000 de metri pătraţi. În 2009 au fost construiţi încă 73.000 de metri pătraţi şi sunt în construcţie, cu finalizare anunţată pentru 2009, circa 76.000 de metri pătraţi, respectiv Cotroceni Park. La finele anului trebut, stocul era de 2,02 milioane de metri pătraţi.
Stocul de centre comerciale aflate în construcţie pe piaţa imobiliară autohtonă, cu finalizare până la sfârşitul anului 2009, este de 89.000 de metri pătraţi, cel mai important proiect fiind Cotroceni Park, cu o suprafaţă închiriabilă de 76.000 de metri pătraţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite