Retailul modern, 43% din comerţul românesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Retailul modern românesc, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry şi supermarketuri, ocupa la finele primului semestru o cota de 43% din consumul total de produse de largă folosinţă, în creştere cu trei puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă din 2008, potrivit unui studiu al firmei de cercetare de piaţă Gfk.

"Formatele cele mai dinamice au fost hipermarketurile şi discounterii. Principala lor sursă de creştere a fost o frecvenţă de cumpărare mai mare, cu 30% mai mare pentru discounteri şi 10% pentru hipermarketuri, pe fondul expansiunii agresive şi deci a atragerii unui număr de consumatori mai mare cu 6%, respectiv 9%", se arată într-un studiu al firmei de cercetare a pieţei", se arată în studiu.

Cota de piaţă a discounterilor a crescut în ultimii patru ani de patru ori - de la 2% în 2005 la 8%, în timp ce pentru hipermarketuri este de cinci ori mai mare - în creştere de la 4% la 20%, potrivit studiului. În Bucureşti, comerţul modern are o cotă de piaţă peste media de la nivelul ţării, respectiv de 73%, hipermaketurile fiind de departe cel mai important canal pentru cumpărături, cu 45% cotă de piaţă în valoare, nivel dublu faţă de cel din anul 2005.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite