Retailerii par imuni la criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lanţurile de mari magazine mizează în continuare pe apetitul românilor pentru cumpărături. Șeful lanţului de magazine Real întrevede un potenţial mare de creştere în comerţul local, în timp ce Carrefour raportează rezultate de invidiat.

Două dintre cele mai extinse reţele de hipermarketuri de la noi, Real şi Car­refour, atacă perspectiva de criză financiară cu optimism: primii nu văd motivele pentru care ar putea să fie afectaţi, ceilalţi cresc în ritm accelerat.

Pentru prima oară de la deschiderea unui magazin Carrefour în România, în 2001, divizia din ţara noastră a companiei franceze a raportat cel mai rapid ritm de creştere dintre toate cele 30 de ţări în care este prezent retailerul.

Creşteri mai mari decât în Polonia

De la începutul anului, lanţul francez de magazine a încasat 891 milioane de euro din România, în creştere cu 41,5% faţă de perioada similară din 2007. România depăşeşte astfel pentru prima oară ritmul de creştere al Poloniei, considerată până acum “perla” grupului şi care a înregistrat în aceeaşi perioadă un plus de 41,4% în venituri. În Franţa, vânzările retailerului au crescut cu doar 2,2%.

Şi Tjeerd Jegen, managing director al Real Hypermarket Romania, vede viitorul cu ochi buni. “Nu cred că această criză financiară va avea efecte asupra cheltuielilor consumatorilor români pentru bunuri de larg consum. Văd încă un potenţial mare de creştere în comerţul local. De scăzut nu avem unde să scădem, nu trebuie să uităm de decalajul mare faţă de nivelul de dezvoltare al pieţelor din Europa de Vest”, a afirmat Jegen, prezent la târgul Metro Expo de la Romexpo.

“Evoluţia a fost alimentată de procesul de expansiune, care a fost compensat parţial de efectele negative ale variaţiei cursului valutar”, aşa explică reprezentanţii Carrefour rezultatele din România.

Artima îi saltă pe francezi

Achiziţia supermarketurilor Artima în toamna anului trecut, lanţ redenumit acum Carrefour Express, a fost de bun augur. Preluarea a marcat intrarea Carrefour pe al doilea segment de piaţă, după ce s-a dezvoltat în ultimii ani pe zona de hiper­marketuri. Astfel, Carrefour pare că va ajunge la venituri de 1 miliard de euro la noi înainte de Crăciun - perioada cu cele mai ridicate vânzări, chiar şi cu 50% mai mari decât în zilele obişnuite de peste an.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite