Reorientare cu aromă de cafea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investitor tradiţional în IT, Marius Ghenea îşi mută acum banii în cafenele. Testa Rossa, un lanţ de cafenele cu nume italian şi cu acţionari austrieci, în asta investeşte cel mai notoriu dintre finanţatorii de idei bune de afaceri din România.

Să nu faci ce spune Ghenea, ci ce face “îngerul” păzitor al afacerilor. Aşa s-ar transforma o zicală românească, dacă s-ar aplica pe cazul omului de afaceri.

Marius Ghenea a căpătat notorietate după ce a participat la un show televizat în care se număra printre “leii” ce-şi căutau afaceri numai bune de crescut. Deşi în emisiune se arăta deschis chiar celor mai năstruşnice idei de afaceri, s-a îmbogăţit datorită investiţiilor în IT.

Este fondatorul lanţului de magazine Flamingo Computers, iar după ce a ieşit din afacere şi-a orientat banii către afaceri pe internet, în magazinele online PCFun şi Electrofun. În paralel, s-a transformat într-un notoriu “business angel” (înger investitor, n.red), adică finanţează idei bune de afaceri, fără bani şi cu un grad ridicat de risc.

Înghesuială pe cafenele

Acum schimbă planurile cu 180 de grade şi investeşte în aducerea în România a unui lanţ de cafenele cu nume italian şi proprietari austrieci, Testa Rossa. În afară, reţeaua e cunoscută mai ales pentru cafeaua de calitate pe care o vinde. Şi cum despre Ghenea se spune că are “nas” pentru afaceri cu potenţial, genul acesta de investiţie trebuie să fie profitabil.

Şi nu e singurul care miroase câştiguri frumuşele din aromele de cafea: de curând, pe aceeaşi piaţă a intrat şi Octavian Radu, administratorul grupului RTC, care a adus la nivel local reţeaua de cafenele Cup&Cino. Va intra în competiţie cu lanţuri autohtone, cum ar fi Turabo Cafe controlată de Tudor Dragomir Niculescu, City Café a lui Dragoş Petrescu sau Cafepedia, condusă de Cătălin Mahu, dar şi cu cele internaţionale, Starbucks ori Gloria Jeans.

Mai întâi în mallurile bucureştene

Partea “seacă” a poveştii lui Ghenea despre noua investiţie sună cam aşa: expansiunea Testa Rossa în România va începe din Bucureşti cu 7-8 cafenele în malluri, apoi la bulevarde şi va cuprinde în cele din urmă toate oraşele mari; investiţia iniţială pentru primii trei ani se ridică la 1,6 milioane euro, iar la sfârşitul acestei perioade speră să ajungă la un cash-flow echilibrat.

De ce tocmai Testa Rossa dintre toate lanţurile mari de cafenele din lume? “Ceea ce era necesar, în opinia noastră, era să găsim un nume excelent de cafenele, dar care în acelaşi timp să aibă un profil potrivit pentru piaţa din Romînia şi o flexibilitate suficientă în abordarea pieţelor locale”, explică investitorul.

Pe strada lui Mozart

Până să se orienteze către acest business, “îngerul investitor” nu se interesa prea tare de cafeaua pe care o bea.Ghenea recomandă acum espresso-ul de la Testa Rossa, deşi de obicei bea multă cafea neagră, fără lapte şi fără zahăr. “Prima oară am intrat într-o cafenea Testa Rossa cu mai mulţi ani în urmă, chiar în Salzburg, la casa lui Mozart, de pe Getreidegasse, artera pietonală premium de shopping din Salzburg. Atunci nu mă gândeam că voi investi în această marcă, însă probabil că undeva mi-a rămas în minte, peste ani”.

image

Sunt foarte multe zone de oportunitate pentru investiţii în România, în special în zona serviciilor.

image


Marius Ghenea
afacerist

Cine e Testa Rossa

Prima cafenea Testa Rossa a fost inaugurată în august 1999 în Innsbruck. Brandul a fost extins către Germania, Italia, Ungaria, Marea Britanie, Dubai, Turcia şi Cipru.

Cafeaua Testa Rossa este o combinaţie de cinci sortimente de cafea arabică, cu un conţinut redus de aciditate.Are un Coffee Academy, la Innsbruck, unde toţi barmanii pot deveni adevăraţi experţi în pregătirea cafelei; ei vor veni şi în Bucureşti.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite