Recrutarea online de personal, mai scumpă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Site-urile de profil au majorat tarifele pentru anunţurile publicate de firme Dacă anul trecut companiile plăteau în jur de 15 euro pentru un anunţ, valabil 30 de zile, postat pe un site

Site-urile de profil au majorat tarifele pentru anunţurile publicate de firme

Dacă anul trecut companiile plăteau în jur de 15 euro pentru un anunţ, valabil 30 de zile, postat pe un site de recrutare, în 2008 tarifele s-au dublat.

Pe fondul unei crize acute a forţei de muncă, companiile româneşti se luptă cu diferite probleme atunci când vine vorba despre găsirea de noi angajaţi. Poate că singurele firme care pot profita de acestă situaţie sunt cele care au ca domeniu principal de activitate recrutarea.

Călin Fusu proprietarul grupului de site-uri Neogen, grup din care face parte şi BesJobs.ro este de părere că o creştere a tarifelor site-urilor de recrutare este naturală.

"În condiţiile creşterii economice din ultimul an, dar şi a dezvoltării domeniilor şi a funcţiilor ce se nasc într-o companie, o creştere a preţurilor prestate de către recrutori este normală." Dacă în 2007 companiile plăteau către BestJobs.ro un preţ de 15 - 17 euro pentru un anunţ standard, pe o perioadă de 30 de zile, anul acesta tariful a crescut pâna la 29 de euro.

Recrutorii se aliniază preţurilor de afară

Un alt site de recrutare foarte utilizat atât de companii, cât şi de cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă este ejobs.ro. Şi managerii acestui portal au luat decizia de a majora tarifele pentru publicarea unui anunţ. Acestea s-au dublat faţă de anul trecut, preţul pentru o postare fiind acum de 49 de euro.

Tariful poate atinge suma de 200 de euro în cazul în care compania - client doreşte vizibilitate maximă, pe prima pagină şi o actualizare săptămânală.

Una dintre motivaţiile creşterilor de tarife este aceea a nevoii de aliniere a preţurilor conform celor din statele europene.

"În Marea Britanie, un anunţ de angajare pe unul din cele mai importante site-uri de recrutare costă în jur de 200 - 250 de lire sterline, în timp ce în Franţa tariful poate ajunge până la 300 de euro, pentru un serviciu standard", a explicat Călin Fusu, managerul grupului Neogen.

Agenţiile de recrutare speră la tarife mai mici

O altă cauză a creşterii tarifelor practicate de recrutorii online este transferul importanţei canalelor media clasice către cele virtuale. Călin Fusu a explicat că "dacă un anunţ într-un ziar costă până la 5 euro, unul în mediul online are un tarif şi de 10 ori mai mare, iar avantajele celui de-al doilea sunt evidente.".

Ana Maria Hortopan, HR Manager în cadrul Adecco, una dintre cele mai importante firme din piaţa resurselor umane este de părere că "această creştere este una semnificativă, bruscă şi din păcate neanunţată".

HR Managerul consideră că tariful ridicat pe care îl practică site-urile de recrutare se poate întoarce împotriva acestora, dacă firmele - client vor fi nevoite să găsească soluţii alternative de recrutare. "Cred că site-urile de recrutare ar trebui să ţină cont de realităţile pieţei din România şi să-şi adapteze strategiile conform regulilor impuse de piaţă.", mai spune Ana Maria Hortopan.

Preţuri şi mai mari pe viitor

Reprezentanţii site-urilor de recrutare estimează că în doi ani tarifele practicate de site-urile de recrutare se vor alinia celor din Anglia, Franţa sau Elveţia.

Astfel, un anunţ pe ejobs.ro sau pe bestjobs.ro poate ajunge să coste o firmă până la 150 - 200 de euro. Astfel de costuri plus cele legate de motivarea şi păstrarea angajaţilor vor face ca activitatea departamentului de resurse umane să fie una dintre cele mai importante din cadrul firmelor româneşti.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite