Războiul sacilor de adezivi pe piaţa materialelor de construcţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Baumix a acţionat în instanţă firma Henkel pentru încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală Compania Baumix, producător de adezivi şi materiale de construcţii, a

Compania Baumix a acţionat în instanţă firma Henkel pentru încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală

Compania Baumix, producător de adezivi şi materiale de construcţii, a acţionat în judecată compania Henkel pentru încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală. Litigiul are la bază, potrivit oficialilor companiei, folosirea de către Henkel a sloganului "pentru profesionişti", marcă ce aparţine celor de la Baumix.

Baumix şi-a înregistrat şi protejat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), încă din 2004, alături de numele brandului şi sloganul "pentru profesionişti", şi designul sacilor de ambalaj pentru adezivi, gleturi şi alte produse aparţinând companiei.

Compania Henkel, acuzată că a copiat designul sacilor de ambalaj ai Baumix

La aproximativ un an de zile după lansarea în piaţă a acestor produse, oficialii Baumix susţin că Henkel a început comercializarea sacilor de adezivi Ceresit, cu un design copiat după cei aparţinând Baumix. "Noi am lansat acest produs în 2004, însă, la un an diferenţă, compania Henkel a lansat saci cu adezivi marca Ceresit şi cu design copiat după aspectul sacilor Baumix, începând astfel şi promovarea mărcii Ceresit prin intermediul sloganului <> , a declarat, pentru Adevărul, Răzvan Bobe, director de calitate în cadrul Baumix. Potrivit acestuia, vânzările companiei au început să înregistreze un trend descrescător, tendinţă care este pusă atât pe seama evoluţiei pieţei, dar şi a noilor saci lansaţi de Henkel. "Vânzările pe 2006 au scăzut în ansamblu cu 25%, procent ce nu poate fi justificat numai prin comercializarea simultană a sacilor de adezivi Ceresit, pentru profesionişti. Însă asocierea este foarte clară. Scăderea a început să se facă simţită din momentul apariţiei produselor Henkel pe piaţă", spune Bobe. Anterior deciziei de a acţiona în instanţă compania Henkel, oficialii Baumix le-au trimis acestora, la sfârşitul anului 2005, o notă în care solicitau luarea unei măsuri pentru rezolvarea problemei, notă rămasă fără răspuns. "Le-am semnalat acest lucru în scris, am încercat să găsim o soluţie, astfel încât să-şi retragă sacii cu design copiat după ambalajele noastre. Dar ne-am lovit de o tăcere vinovată. Aşa încât nu ne-a rămas decât demersul legal pentru a stopa prejudiciile", a declarat Augustin Russu, director general al companiei Baumix.

Acţionarea în instanţă nu presupune însă şi daune financiare. "Nu intenţionăm în niciun fel să cerem daune financiare. Tot ce vrem este ca Henkel să-şi retragă de pe piaţă sacii în cauză, dar şi să înceteze folosirea sloganului <> ", a precizat Bobe. Acesta susţine că retragerea este foarte importantă pentru Baumix, designul fiind plusul de valoare al companiei. "În sectorul materialelor de construcţii, companiile nu manifestă interes pentru aspectul produselor. Este atuul pe care îl avem noi în prezent pe piaţa de profil", susţine Bobe, care adaugă că la imaginea actuală s-a lucrat un an de zile. Primul termen în proces a avut loc în urmă cu o lună, când s-a obţinut şi amânarea pentru o dată ulterioară. Compania Baumix a înregistrat la finele anului trecut o cifră de afaceri de cinci milioane de euro, de la 3,5 milioane de euro în 2005. Pentru anul în curs, oficialii companiei estimează o valoare de nouă milioane de euro. Baumix a fost înfiinţată în 2004 şi are acţionariat integral românesc. Firma are sediul social în judeţul Ilfov, iar anul trecut a inaugurat şi o unitate de producţie la Ploieşti. Potrivit Baumix, Henkel a fost implicată, anterior, într-un caz similar, fiind nevoită să retragă de pe ambalajele proprii de detergenţi un simbol utilizat de firma Benckiser.

Ambalajul Henkel, realizat la Viena şi Dusseldorf

În dreptul la replică furnizat ieri, reprezentanţii Henkel România precizează că firma utilizează sloganul "Henkel - Calitate pentru profesionisti" (şi nu "Ceresit pentru profesionişti >> aşa cum declară Baumix), la nivel european pentru toate produsele diviziei Adezivi, în timp ce pentru restul diviziilor se foloseşte sloganul " Calitate de la Henkel ". Potrivit Henkel, designul ambalajului a fost dezvoltat de către departamentele de marketing strategic din Viena şi Dusseldorf, fără nici un fel de legatură cu ambalajele Baumix. "Produsele Ceresit sunt prezente pe toate pieţele europene însoţite de sloganul << Quality for professionals >> ", se arată în poziţia Henkel. "La acest punct ne întrebăm dacă compania Baumix urmează să iniţieze acţiune în justiţie tuturor companiilor care utilizează în campaniile publicitare sloganul "pentru profesionişti", având în vedere că, la un simplu search pe internet, există nu mai puţin de 46.700 site-uri care conţin acest slogan", declară Lavinia Toma, director de comunicare în cadrul Hankel România.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite