Privatizarea Daewoo, încurcată în iţe imobiliare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Terenurile aflate în proprietatea Automobile Craiova reprezintă singura problemă rămasă nerezolvată înainte de semnarea formei finale a contractului cu investitorii de la Ford.

Terenurile aflate în proprietatea Automobile Craiova reprezintă singura problemă rămasă nerezolvată înainte de semnarea formei finale a contractului cu investitorii de la Ford.

Potrivit unor surse din comisia de negociere, citate de agenţia Mediafax, comisia de privatizare a Automobile Craiova şi conducerea Ford negociază o formulă juridică legată de terenurile uzinei, a căror valoare ar trebui să majoreze preţul pentru acţiunile companiei.

Ford, neinteresată de terenuri

"Avocaţii statului şi cei ai companiei americane negociază o formulă prin care terenurile Automobile Craiova să rămână în proprietatea statului, variantă respinsă însă de acţionarii minoritari, sau să fie preluate de investitor, deşi suma tranzacţiei se referă la preţul acţiunilor.

Dacă această problemă este rezolvată, contractul poate fi semnat", au afirmat sursele. Potrivit surselor citate, conducerea Ford a explicat comisiei de privatizare că nu este interesată în principal de terenurile Automobile Craiova şi că poate renunţa la o parte din activul imobiliar, dar varianta nu a fost agreată de acţionarii minoritari pe motiv că prin cedarea terenurilor se reduce valoarea uzinei.

În aceste condiţii, avocaţii celor două părţi încearcă să identifice o formulă care să evite apariţia unor neînţelegeri între acţionari, dar şi eventuale acuze la adresa guvernului privind înstrăinarea activelor imobiliare ale Automobile Craiova la un preţ redus.

La constituirea societăţii Daewoo Automobile România s-a convenit, prin contractul de societate, ca Automobile Craiova să transfere către aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, clădirilor, maşinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor şi oricăror alte active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Astfel, toate capacităţile de producţie ale Automobile Craiova se află în prezent în proprietatea Daewoo Automobile România, cu excepţia celor care, datorită gradului de uzură, au fost deja casate.

Negocierile, încheiate la începutul lui septembrie

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat, ieri, că negocierile cu Ford pentru Automobile Craiova pot fi încheiate în perioada imediat următoare, foarte probabil la începutul lunii septembrie, urmând ca proiectul de lege să fie aprobat de guvern ulterior, după semnarea contractului. "Negocierile sunt avansate şi sper ca înţelegerea să fie semnată la începutul lunii septembrie. Legea specială pentru vânzarea Automobile Craiova va fi aprobată de guvern după semnarea contractului de privatizare", a spus Tăriceanu.

Acţionarul majoritar al Automobile Craiova este statul român prin Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), care controlează un pachet de acţiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia deţine 22,06% din acţiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind deţinute de mai multe persoane fizice şi juridice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite