Primele magazine Tesco şi Aldi în România, din 2008

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România va fi şi în 2008 una dintre cele mai dorite locaţii de marii retaileri internaţionali. Un studiu al companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield punctează câteva nume grele

România va fi şi în 2008 una dintre cele mai dorite locaţii de marii retaileri internaţionali. Un studiu al companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield punctează câteva nume grele "care trebuie urmărite" de-a lungul anului viitor. Iar pentru Europa Centrală şi de Est sunt menţionate nume precum Tesco, Aldi sau Gap.

În document se apreciază, totodată, că marii retaileri vor deschide peste 100 de noi unităţi pe piaţa locală, în următorii cinci ani. În acelaşi timp, aceştia caută în special locaţii centrale cu suprafeţe generoase, situate în apropierea marilor artere. Tocmai astfel de spaţii sunt însă o raritate în Capitală. Specialiştii Cushman mai arată că Bucureştiul ocupă un onorabil loc şapte într-un top al destinaţiilor cele mai căutate de marii retaileri.

Capitala este devansată de oraşe precum Moscova, Sankt Petersburg, Ljubljana, dar şi de Sofia. "Oraşele din Europa Centrală şi de Est domină topul 20 al noilor oraşe-ţintă pentru planurile de extindere ale retailerilor în următorii cinci ani. Singurul oraş vest-european care se regăseşte între primele zece destinaţii pentru retaileri este Amsterdam, care se plasează pe poziţia zece, alături de Kiev", se arată în studiul citat.


Şi lanţurile autohtone vor afaceri internaţionale


Şi companiile româneşti se gândesc să atace pieţele vecine. Furnizorul de echipamente pentru instalaţii termice, hidro şi sanitare Romstal a achiziţionat, pentru zece milioane de euro, firma sârbă Doming. "Extinderea Romstal în Serbia se înscrie în planurile de dezvoltare a companiei către noi pieţe, preconizate pentru acest an. Principalele avantaje ale Doming, care ne-au determinat să luăm decizia de preluare, au fost în primul rând experienţa şi notorietatea companiei pe piaţa din Serbia, infrastructura şi reţeaua extinsă de magazine", a declarat preşedintele Romstal, Enrico Perini.


Doming deţine 25-30% din piaţa materialelor pentru instalaţii din Serbia şi estimează pentru acest an o cifră de afaceri de aproximativ 23 milioane de euro. (Ionuţ Morariu)

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite