Prima femeie manager de cazinou din România a intrat în afaceri cu saloane de înfrumuseţare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce a încercat mai multe arii de afaceri - de la cazinouri şi produse medicale la intermedieri de business, Lidia Constantinescu a decis să îşi investească banii într-o afacere de multe

După ce a încercat mai multe arii de afaceri - de la cazinouri şi produse medicale la intermedieri de business, Lidia Constantinescu a decis să îşi investească banii într-o afacere de multe ori tipic feminină: saloane de înfrumuseţare. Cu banii pe care un bucureştean i-ar folosi să îşi cumpere o casă, ea a cumpărat aparatură şi şi-a închiriat un apartament luxos în Piaţa Romană. Iar rezultatul este un salon premium în una dintre cele mai cunoscute zone ale Capitalei.

Primul salon şi l-a deschis în Pipera, în 2005. Un an mai târziu însă, a trebuit să se mute, aşa că a ales Piaţa Romană, pentru publicul exclusivist şi traficul intens. Înainte de aceasta, Lidia Constantinescu condusese o firmă de produse medicale, imediat după ce a părăsit funcţia de manager al unui cazinou din Constanţa. De fapt, s-a angajat într-un cazinou în 1992, şi în următorii patru ani a urcat treptele ierarhice. A ajuns, astfel, să fie prima persoană de gen feminin ocupantă a poziţiei de manager de cazinou în România. Acum, femeia de afaceri de 38 de ani, frumos îmbrăcată şi coafată, şi-a asumat rolul de imagine a afacerii pe care o derulează în prezent - salonul de înfrumuseţare LC Line. Cum i-a venit ideea ?

"Am mers în nenumărate saloane: în unele îmi plăcea un serviciu şi erau proaste altele şi invers. Până la urmă m-am hotărât să îmi fac propriul salon, ca să iasă toate bine", spune Lidia Constantinescu. Potrivit acesteia, cele mai importante lucruri pentru deschiderea unui salon sunt localizarea şi dotările. LC Line este situat în zona Piaţa Romană. Constantinescu spune că, pe fondul unei aşezări geografice foarte bune, salonul se adresează unui public cu venituri medii şi mari.

Investiţia iniţială a fost de circa 60.000 de euro, incluzând aici aparatura şi chiria pentru apartamentul în care îşi desfăşoară activitatea salonul. "Dacă îţi cumperi aparatele în leasing, atunci investiţia este mai mică, pentru că înseamnă să plăteşti întâi un avans mai mare şi apoi rate. Dacă nu, atunci va trebui să plăteşti pe loc 80.000-100.000 de euro, dintre care 60.000 înseamnă doar aparatura", spune Constantinescu. La aparatură sunt incluse scaunele speciale, mese, aparate de masaj şi altele. Acestea însă se pot "demoda", aşa că, la o anumită perioadă, trebuie schimbate. Investiţia iniţială se recuperează în minimum trei ani.

Extinderea, cheia unei reţete de succes

"Ca să fii rentabil la acest nivel, soluţia este să te extinzi", spune Lidia Constantinescu. Ea estimează că va avea minimum trei saloane în următorii cinci ani, după care vizează să atace şi provincia.

"În momentul în care reuşesc să îmi fac un lanţ în Bucureşti, mă duc şi spre provincie", precizează aceasta.

Un impediment, pe de altă parte, constă în lipsa de personal calificat. Iar acest lucru se întâmplă pe fondul salariilor mici din România.

"Serviciile sunt prost plătite în România. Costurile însă sunt la fel ca la Londra sau la Paris. Serviciul pe care eu îl ofer aici la un preţ, acolo este de patru ori mai scump", explică Lidia Constantinescu. Pe de altă parte, produsele cosmetice folosite aici sunt uneori chiar mai scumpe decât în străinătate.

Mai mulţi clienţi iarna decât vara

Afacerile unui salon pot fi influenţate de vreme, dar şi de perioadele sărbătorilor. Astfel, tot mai multe femei merg la salon în perioada sărbătorilor, pentru a se pregăti de petreceri. De fapt, obiceiurile consumatorilor au început să se schimbe.

"Suntem influenţaţi de perioada de concedii, când lumea nu vine atât de des. Recuperăm însă de sărbători, când toţi vor să arate bine", spune Constantinescu. Ea a observat şi o diferenţiere a preferinţelor în funcţie de sezon: vin mai puţini clienţi vara şi mai mulţi iarna pe anumite segmente. De fapt, spune că încă învaţă despre acest business, se află încă într-o perioadă de acumulare.

"Nu se mai întâmplă, ca înainte, ca lumea să nu vină la coafor, de exemplu, pentru că e iarnă şi poartă căciulă. Dimpotrivă, vin mai puţin vara, pentru că se duc zilnic la piscină şi nu are sens să se coafeze", a conchis reprezentantul LC Line.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite