Previziuni neclare pentru 2009

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii de panouri termoizolante se împart în două categorii: unii spun că vânzările cresc, iar alţii că anul este unul prost pentru afacere.Chiar dacă reprezen­tanţii companiilor de profil au păreri diferite cu privire la evoluţia pieţei, cu toţii cred că în a doua jumătate a anului se va ieşi din blocajul economic.

În trecut, piaţa de panouri termoizolante a fost dominată de importuri. În 2006 peste 70% dintre panouri proveneau din import, pentru ca, în 2008, peste 64% din piaţă să fie reprezentată de panouri termoizolante produse la nivel local.

Estimările făcute de către reprezentanţii Ruukki pentru 2009 anunţă un volum al pieţei de aproximativ 6,5 milioane de metri pătraţi şi o dublare a vânzărilor pe segmentul panourilor cu miez din vată minerală. În aceste condiţii, compania finlandeză a lansat o linie de producţie de panouri termoizolante care va deservi atât România, cât şi alte cinci ţări vecine.

„Definitivarea secţiei de panouri termoizolante echivalează cu intrarea unui jucător nou pe piaţa locală de profil, o piaţă care continuă să-şi păstreze o dinamică bună şi care a atins deja o valoare semnificativă în 2008, de aproximativ 134 milioane de euro“, spune Mădălina Dumitru, country marketing manager Ruukki România şi Bulgaria. Compania îşi propune pentru 2009 să atingă o cotă de piaţă de 7% pe segmentul de panouri termoizolante.

Vânzări în scădere

O opinie complet diferită este cea a Coilprofil, care consideră că piaţa este mult diminuată faţă de perioada similară a anului trecut. „Dacă până în luna octombrie a anului 2008 piaţa a fost în creştere şi s-au realizat volume importante, lunile noiembrie şi decembrie s-au caracterizat printr-o scădere semnificativă pe domeniul panourilor termoizolante.

Pentru noi, primul trimestru din acest an a însemnat vânzări la 65% faţă de perioada similară a anului trecut“, spune Liviu Mistodinis, director executiv Coilprofil. Anul 2008 a fost unul bun pentru producătorul belgian, vânzările înregistrate fiind cu 92% mai mari decât în 2007. Directorul companiei spune că acest moment de instabilitate şi blocaj în piaţa construcţiilor va fi depăşit abia după prima jumătate a anului, când probabil o parte dintre dezvoltatori vor lansa noi proiecte industriale şi rezidenţiale.

Spuma poliuretanică domină piaţa

În prezent piaţa este dominată de panourile cu miez din spumă poliuretanică, acestea reprezentând aproximativ 84% din piaţa de profil, în creştere faţă de anii precedenţi, în detrimentul segmentului de panouri cu miez din polistiren, considerat a fi cea mai economică variantă din piaţă. 

Panourile de acest tip reprezintă12,5% din vânzările acestei pieţe, iar panourile cu miez de vată minerală au o cotă de 3,1% din piaţă, în creştere faţă de anii anteriori. „Această piaţă este una foarte fragmentată, şi, de multe ori, cotele nu sunt reale. În rapoartele oficiale, de exemplu, nu sunt incluse şi soluţiile complete de construcţii, care presupun şi panouri termoizolante de diferite tipuri“, crede Mădălina Dumitru.

Noua secţie lansată de Ruukki va produce panouri cu miez din spumă poliuretanică ignifugată şi vată minerală destinate industriei alimentare, inclusiv camerelor frigorifice şi panouri cu miez din spumă poliuretanică ignifugată, cu rezistenţă ridicată la foc.

image

Piaţa continuă să-şi păstreze o dinamică bună şi a atins deja o valoare semnificativă în 2008, de aproximativ 134 milioane de euro“

image


Mădălina Dumitru
Country marketing
manager Ruukki

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite