Preţul rapiţei face producţia de biodiesel nerentabilă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii din domeniu au anunţat că intenţionează să recurgă la variante alternative pentru fabricarea combustibililor ecologici Producătorii agricoli au anunţat, recent, că au

Producătorii din domeniu au anunţat că intenţionează să recurgă la variante alternative pentru fabricarea combustibililor ecologici

Producătorii agricoli au anunţat, recent, că au stabilit un preţ de pornire de 0,9 lei pentru vânzarea unui kilogram de rapiţă, în acest an. "Cu siguranţă, la acest preţ, rapiţa nu mai este de interes pentru producţia de biodisel. Din trei kilograme de seminţe de rapiţă se produce un kilogram de ulei şi vorbim deja de 2,7 lei pentru un kilogram de ulei. Asta ar însemna că ar trebui să vindem biodieselul mai scump decât motorina, ceea ce nu este posibil", a declarat Liviu Titus Paşca, directorul de marketing al companiei Autoelite SRL, citat de NewsIn.

Acesta a precizat că, dacă producătorii agricoli vor insista să vândă cu 0,9 lei un kilogram de rapiţă, producătorii se vor gândi la variante alternative pentru realizarea de biocombustibil.

Rentabilitate, până la 60 de bani pe kilogramul de rapiţă

"Pentru rentabilitate, producătorul de biodiesel este interesat să cumpere rapiţă cu cel mult 60 de bani kilogramul. La un preţ mai mare, probabil se va apela la import sau se vor folosi alte materii prime, gen floarea-soarelui", a spus Paşca.

Administratorul societăţii Argus SRL din Râmnicu Vâlcea, Dedy Obogeanu, a spus că în acest an intenţiona să utilizeze şi rapiţa pentru producerea de biodiesel, nu doar floarea-soarelui ca în prezent. "Ne-am gândit să folosim şi rapiţă, dar la acest preţ cred că vom renunţa la acest plan. Dacă la un preţ de 0,65 de lei pentru un
kilogram de rapiţă, un producător vinde cu 2,8 lei un kilogram de biodiesel, la 0,9 lei pe kilogram cum vor ei să vândă, nu ştiu cine ar fi interesat", a explicat Obogeanu.

Până în 2010, 6% din motorina de pe piaţă trebuie să fie ecologică

Potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), până la 1 iunie 2007, doar patru societăţi care produc biocombustibil au primit autorizaţie de antrepozit fiscal, respectiv Autoelite SRL, Blitz Transport SRL, Ulerom SA şi Prio Biocombustibil SRL. De asemenea, Ministerul Economiei şi Finanţelor a avizat alte opt cereri primite de la producătorii de biocombustibil, în timp ce solicitarea depusă de Biolam SRL este în curs de avizare. "Pentru a putea beneficia de subvenţia acordată pentru culturi energetice, fermierul trebuie să aibă contract cu o firmă care produce biocombustibil, dar care este înregistrată ca antrepozit fiscal. Deocamdată nu se cunoaşte valoarea subvenţiei pentru acest tip de culturi, dar femierul trebuie să ştie din timp ce condiţii trebuie să îndeplinească pentru a primi banii", a precizat Benone Velcescu, consilier în MADR.

Conform unei directive a Uniunii Europene, statele membre sunt obligate să amestece treptat combustibilul tradiţional utilizat în transport cu biocombustibil, astfel încât, până în 2010, biodieselul să reprezinte 5,75% din motorina de pe piaţă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite