Poşta, în război cu firmele de curierat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societăţile de telecomunicaţii preferă să trimită facturi prin companiile de curierat, cu toate că acestea percep tarife cu 150% mai mari decât Poşta Poşta Română acuză companiile

Societăţile de telecomunicaţii preferă să trimită facturi prin companiile de curierat, cu toate că acestea percep tarife cu 150% mai mari decât Poşta

Poşta Română acuză companiile furnizoare de servicii de telecomunicaţii că fac înţelegeri "pe sub masă" cu firmele de curierat, încălcând legea.

Potrivit reglementărilor în vigoare, Compania Naţională Poşta Română (CNPR) are monopol pe corespondenţă cu o greutate sub 50 de grame, în timp ce curierii sunt obligaţi să perceapă tarife cu 150% mai mari pentru astfel de corespondenţă. "Nu există nicio explicaţie logică pentru care o companie ar plăti cu 150% mai mult pe factură, dacă nu ar fi ceva putred la mijloc, consideră Mihai Cristian Buciu, director operaţional al CNPR.

Scenariul făcut de reprezentanţii CNPR este următorul: O companie semnează un contract perfect legal cu o firmă de curierat pentru livrarea facturilor către clienţi, la preţul minim impus de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANRC), cu 150% mai mare decât al Poştei. Doar că, în paralel, compania respectivă mai semnează un contract de publicitate cu firma de curierat, prin care se obligă să scrie pe fiecare plic "livrat prin curierul X". Acest contract îi aduce companiei înapoi la buget exact diferenţa de preţ dintre Poştă şi firma de curierat. Conducerea CNPR a acuzat public firmele de curierat de aceste practici, însă până la ora actuală nu a prezentat nicio dovadă legată de existenţa vreunui contract încrucişat. "Deocamdată nu avem dovezi, dar ştim că aşa se întâmplă. ANRC nu are acces la verificarea contractelor comerciale, însă poliţia, Fiscul, cineva trebuie să aibă", a declarat, pentru "Adevărul", Cristian Buciu.

Poşta a intrat într-un amplu proces de modernizare

Societatea pe acţiuni Poşta Română a avut în 2006 un profit de aproximativ 14 milioane de euro.

Aşa, cu ţidule scrise de mână, cu oficii vechi de zeci de ani şi cu poştaşii care umblă din poartă-n poartă, pe bicicletă, şi împart din genţile jerpelite pensiile ţăranilor. Este adevărat, CNPR se află astăzi într-un vast proces de restructurare, şi-a construit un sediu superluxos în buricul Capitalei, şi-a modernizat şi informatizat majoritatea oficiilor şi a mai schimbat din maşinile vechi.

Furnizorii de servicii de telecomunicaţii (cablu tv, internet, telefonie fixă sau mobilă) livrează facturi în general prin curieri în oraşele mari şi prin Poştă, la ţară.

Orange şi Curiero neagă orice înţelegere ilegală

Companiile mari neagă existenţa contractelor încrucişate şi susţin că motivul pentru care au ales să lucreze cu firmele private de curierat rapid este calitatea serviciilor. "Curierii nu pierd colete şi nu rătăcesc facturi", spune directorul unei companii de telecomunicaţii.

Atât reprezentanţii Orange, cât şi cei ai firmei Curiero neagă existenţa contractelor încrucişate. "Orange România foloseşte în anumite zone din ţară serviciile companiei Curiero, întrucât politica Orange în domeniul achiziţiei de produse şi servicii considerate strategice este aceea de a avea doi furnizori pentru acelaşi tip de serviciu sau produs, acolo unde acest lucru este posibil" a declarat, pentru "Adevărul", Bogdan Atanasiu, Activation&Dealers Manager la Orange România.

"Serviciul Curiero Post nu intră în concurenţă directă cu serviciul Poştei de livrare simplă a corespondenţei sub 50 grame. Curiero se diferenţiază prin calitatea serviciilor şi prin asigurarea de beneficii suplimentare clienţilor", au declarat şi reprezentanţii Curiero.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite