Piaţa de îngheţată îşi temperează creşterea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Piaţa de îngheţată îşi temperează creşterea
Piaţa de îngheţată îşi temperează creşterea

Anul acesta, producătorii se aşteaptă ca vânzările să crească cu doar 5%, la 150 de milioane de euro. Un român consumă, în medie, doar 1,7 kilograme de îngheţată pe an, în timp ce un italian devorează 17 kilograme, iar un suedez, 13 kilograme.

Piaţa internă a îngheţatei rămâne foarte atractivă pentru marii producători, în condiţiile în care consumul din ţara noastră este de 10 ori mai mic decât cel din Italia şi de 17 ori mai mic de cât cel din Statele Unite ale Americii. De aceea, principalii competitori cred că sectorul va creşte constant, de la an la an, iar investiţiile în domeniu se vor vedea în viitor.

„În România, consumul mediu anual de îngheţată este de 1,7 kilograme pe cap de locuitor. În Polonia, consumul este de patru kilograme, în Cehia şi în Ungaria de peste trei, în Suedia de 13, iar în Italia de 17 kilograme“, ne-a declarat Daniela Penescu, directorul de comunicare al Betty Ice Suceava, unul dintre marii producători de profil din România.

Preferăm mărcile interne

Totuşi, în acest an este de aşteptat ca românii să cheltuiască în jur de 150 de milioane de euro pe îngheţată- cores­pun­zător unei creşteri de  maximum 5% faţă de 2008. În 2007, piaţa românească a dulciurilor reci a fost de 100 de milioane de euro. Piaţa internă din România este controlată de cinci producători, dintre care doar Nestle este o firmă internaţională, restul – Top Gel, Betty Ice, Kubo Ice Cream şi Alpin’57 Lux - fiind companii locale.

Cele cinci firme deţin, cumulat, 62,8% din volumul pieţei şi 67,8% din valoarea acesteia. Din punct de vedere al sortimentelor, românilor le place cel mai mult îngheţata la pahar, care deţine 29,3% din volumul pieţei de profil, urmată de cea pe băţ (19,5%), la vafă (18,6%) şi la cornet (18%).

Unilever, ultimul venit

Cea mai recentă intrare pe piaţa de îngheţată este cea a Unilever, unul dintre cei mai mari producători mondiali de bunuri de larg consum care a cumpărat, în această primăvară, brandul Napoca de la compania Napolact, care face parte din grupul olandez Friesland. Şi Kubo Ice, producătorul mărcii Amicii, poartă discuţii de vânzare cu unele fonduri de investiţii şi companii multinaţionale, susţin surse apropiate companiei.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite