Piaţa românească a mallurilor, departe de a fi saturată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu toate că, în ultima perioadă, numărul investiţiilor pe piaţa autohtonă de retail este în continuă creştere, specialiştii consideră că există încă potenţial pentru dezvoltarea de

Cu toate că, în ultima perioadă, numărul investiţiilor pe piaţa autohtonă de retail este în continuă creştere, specialiştii consideră că există încă potenţial pentru dezvoltarea de noi centre comerciale. Până la sfârşitul anului 2008, bucureştenii cu apetit de shopping-mall vor avea la dispoziţie încă 250 de magazine reunite în ceea ce s-a anunţat, încă de la prezentarea proiectului, drept cel mai mare mall din România. Compania AFI Europe va finaliza Cotroceni Park în zona bulevardului Timişoara, pe locul fostei fabrici UMEB.

Orientarea către piaţa românească a developerului nu a fost făcută la întâmplare: mai este loc, în Bucureşti, de malluri, este de părere Havar. "În Praga, spre exemplu (n.red: unde AFI Europe a construit un astfel de shopping center), sunt 20 de malluri la o populaţie de 1,2 milioane de locuitori. În Bucureşti, statisticile oficiale indică o populaţie de aproximativ 2,1 milioane de locuitori, însă, neoficial, aceasta se ridică la trei milioane de locuitori", subliniază managerul AFI Europe, Reuven Havar. Însă piaţa noastră este atractivă şi din punctul de vedere al fiscalităţii. "Trebuie să recunoaştem că şi nivelul redus al taxelor ne-a atras pe această piaţă", explică Havar.

Aproximativ 55% din suprafaţa închiriabilă a fost deja adjudecată de nume precum Marks&Spencer, Domo, Leonardo sau Intersport. Preţurile de închiriere în mallul din România indică o medie de 25 de euro/m.p. "Preţurile sunt puţin mai ridicate faţă de cele practicate în mallul de la Praga, unde variază între 15 şi 20 de euro/m.p., iar acest fapt este determinat de faptul că procesul de construcţie se realizează, pe piaţa românească, la preţuri mai mari comparativ cu cele practicate pe piaţa din Cehia", explică Havar. Operatorul hypermarketului va fi Real-Hypermarket România, membră a Metro Group, acesta urmând să fie primul magazin deschis de grupul german în Bucureşti.

Pe lângă proiectele din Capitală şi cele din Arad, anunţate deja, AFI - Europe ţinteşte extinderea în alte două oraşe din ţara noastră. <> , a precizat reprezentantul companiei.

Proiectul Cotroceni Park, în cifre:

- Valoarea toală a investiţiei va fi de aproximativ 200 milioane de euro;

- Pe lângă mall, proiectul va include şi cinci clădiri de birouri, care presupun o investiţie de 100 milioane de euro;

- Mallul va fi construit pe amplasamentul fostei fabrici UMEB, situată pe bulevardul Timişoara;

- Suprafaţa construită a mallului va fi de 210.000 mp, iar suprafaţa închiriabilă - de 75.000 mp. Din aceasta, aproximativ 55% a fost deja închiriată de firme.

- Peste 250 de magazine vor fi reprezentate în Cotroceni Park.

AFI Europe vrea să se listeze la Londra

Managerul AFI Europe a anunţat, la sfârşitul săptămânii trecute, intenţia de a lista un pachet de acţiuni la Bursa din Londra. "Acesta ar reprezenta un pas benefic pentru companie, în condiţiile în care ar însemna bani în plus pentru dezvoltarea proiectelor", subliniază Reuven Havar. În acelaşi timp, ţara noastră va deţine cea mai mare pondere în cadrul AFI - Europe, spune Havar. AFI-Europe este membru al grupului Africa Israel Investments, activ începând din 1997 şi investitor pe pieţele din Cehia, Serbia, România şi Bulgaria.

Trebuie să recunoaştem că şi nivelul redus al taxelor ne-a atras pe piaţa românească
Reuven Havar
manager AFI Europe România

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite