Piaţa leasingului operaţional începe să se dubleze de la an la an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Configuraţia actuală a sectorului este de aşteptat să sufere modificări din punctul de vedere al cotelor de piaţă, odată cu intrarea noilor competitori. Leasingul operaţional pentru

Configuraţia actuală a sectorului este de aşteptat să sufere modificări din punctul de vedere al cotelor de piaţă, odată cu intrarea noilor competitori.

Leasingul operaţional pentru managementul flotelor auto va cunoaşte în următorii câţiva ani perioada de glorie. Principalii jucători din domeniu anticipează o dublare a pieţei în acest an, ritm care se va menţine şi în 2008.

În 2006, piaţa de leasing operaţional din ţara noastră a înregistrat valoarea de 64 milioane de euro, însă în acest an se aşteaptă o dublare a acestei sume, pe fondul beneficiilor pe care companiile din sector încep să le resimtă în urma eforturilor din primii ani de activitate pe piaţă.

Piaţa românească, încă în perioada pionieratului "Până la sfârşitul anului în curs, estimăm că piaţa va creşte cu 100% faţă de anul trecut, urmând să ajungă la valoarea de peste 125 milioane de euro. Pentru 2008, piaţa îşi va menţine acelaşi ritm", a declarat, pentru "Adevărul", Dudy Perry, CEO New Kopel Sixt, prima companie străină care a adus, în 2005, leasingul operaţional în România.

Potrivit acestuia, ritmul de dezvoltare este unul natural, în condiţiile în care, în 2006, dar şi în prima parte a anului în curs, companiile din ţara noastră au trebuit educate cu privire la avantajele folosirii leasingului operaţional. "Începând din a doua parte a anului 2007, începem să tragem foloase de pe urma eforturilor făcute în 2006.

Concret, numărul contractelor semnate a crescut considerabil, iar asta în numai un an de zile", a precizat Perry. Potrivit unui studiu realizat de companie, firmele care recurg la leasingul operaţional pentru managementul flotelor auto îşi reduc cu peste 10% costurile asociate acestor operaţiuni. Comparativ, pe pieţele internaţionale, leasingul operaţional este un produs foarte popular - 60% din flotele de maşini existente sunt operate de companiile din domeniu, în timp ce între 15 şi 40% din maşinile noi sunt achiziţionate de firmele de leasing operaţional.

"Piaţa de profil din România nu este încă una matură, având un potenţial enorm de creştere. Potenţial care face cu ochiul şi altor jucători internaţionali. Noii competitori vor contribui la promovarea mai agresivă a ceea ce va determina în mod direct evoluţia pieţei", a declarat CEO-ul New Kopel Sixt.

Leasingul operaţional şi managementul flotei auto implică, printre altele, servicii de finanţare a utilizării autovehiculului, de întreţinere, livrare, înmatriculare, administrare a anvelopelor, asigurări, consultanţă şi gestiune a combustibilului. Această activitate implică externalizarea, de către companii, a serviciilor legate de managementul flotelor auto, către firme specializate.

Noii concurenţi vor schimba configuraţia pieţei Intrarea aşteptată a noilor competitori va schimba însă şi actuala configuraţie a pieţei de profil. În condiţiile în care New Kopel Sixt ocupă aproximativ 50% din piaţă, restul este împărţit de companii mai mici care aparţin dealerilor de maşini sau subsidiarelor unor bănci.

Printre societăţile care desfăşoară operaţiuni de leasing operaţional se numără băncile Unicredit, prin Unicredit Fleet Management, şi BRD-Group Societe Generale, prin ALD Automotive. O altă bancă franceză care va oferi servicii de leasing operaţional pe piaţa românească va fi BNP Paribas, prin compania specializată denumită Arval, care urmează să intre pe piaţa din România.

O altă societate specializată în leasing operaţional este compania independentă Fleet Management Services (FMS). ALD Automotive, filiala de leasing operaţional şi administrare de flote auto a Grupului Societe Generale, vrea să îşi ridice numărul autovehiculelor în administrare în România cu 50%, până la 3.000 de maşini în 2007.

Liderul actual al acestei pieţe a înregistrat în 2006 contracte pentru mai mult de 2.000 de maşini. "Până în iulie 2007, am semnat contracte pentru un număr de peste 4.000 de maşini, valoarea acestor contracte ridicându-se la 40 milioane de euro", a precizat Perry.

Până la sfârşitul anului în curs, estimăm că piaţa va creşte cu 100% faţă de anul trecut, urmând să ajungă la valoarea de peste 125 milioane de euro. Pentru 2008, piaţa îşi va menţine acelaşi ritm Dudy Perry, CEO New Kopel Sixt

Cota liderului de piaţă în scădere

Piaţa de leasing operaţional îşi va schimba configuraţia odată cu intrarea pe piaţă a noilor jucători, inclusiv asupra cotei de piaţă. Liderul din prezent - New Kopel Sixt - recunoaşte că va asista la o scădere a cotei de piaţă. "În condiţiile în care vor intra jucători importanţi din afară, nu mă aştept să menţinem pe viitor cota de piaţă actuală, de circa 50%. Sper însă ca în momentul în care piaţa va ajunge la maturitate să deţinem 25-35% din piaţă", a conchis Dudy Perry.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite