Piaţa de învelitori pentru acoperiş va depăşi 130 milioane de euro în 2007

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ritmul în care evoluează industria construcţiilor din România trage în sus şi businessurile conexe, astfel că afaceriştii care au ales să mizeze pe învelitorile de acoperiş sunt şi vor

Ritmul în care evoluează industria construcţiilor din România trage în sus şi businessurile conexe, astfel că afaceriştii care au ales să mizeze pe învelitorile de acoperiş sunt şi vor fi pe val. Conform unui studiu de piaţă realizat de compania Neomar Consulting, piaţa învelitorilor de acoperiş va depăşi în acest an valoarea de 130 de milioane de euro, cu 40% mai mult decât anul trecut. În total, în România, s-au vândut anul trecut învelitori în valoare totală de aproximativ 93 de milioane de euro.

Evoluţia spectaculoasă de pe piaţa construcţiilor din ultimii ani a avut implicit şi o influenţă pozitivă asupra cifrelor de vânzări înregistrate de principalii concurenţi din domeniu. "Noi estimăm că acest trend se va menţine şi în primii trei sau patru ani după aderarea României la Uniunea Europeană. Ne aşteptăm ca vânzările noastre să-şi menţină creşterea anuală de minim 15%", a declarat, pentru Adevărul, Andrei Sulyok, business unit manager Lindab România.

Produsul care se vinde cu succes este ţigla metalizată, care a cunoscut o ascensiune spectaculoasă. "Deşi este un material de construcţie relativ nou, ţigla metalizată a cunoscut o ascensiune spectaculoasă. Astfel, numai în doi ani - 2005 şi 2006 - piaţa a asistat la deschiderea a cel puţin şase unităţi de producţie a acestui tip de învelitoare, iar prognozele pe anul 2007 sunt similare", spune Bogdan Funieru, director general al Neomar Consulting. Potrivit studiului realizat, şi anul trecut, la fel ca în 2005, piaţa ţiglei metalice a cunoscut cea mai ridicată rată de creştere, ajungând să deţină peste jumătate din suprafaţa totală comercializată anul trecut şi este previzionată a-şi menţine ritmul susţinut de creştere şi pe viitor. În 2006, 61% din valoarea vânzărilor de învelitori realizate este atribuită ţiglei metalice, 19% ţiglei de beton, 13% învelitorilor bituminoase şi doar 7% tradiţionalei ţigle ceramice. Cele mai mari vânzări de învelitori sunt realizate în zona de centru, Bucureşti, nord-vest şi sud. Fiecare tip de învelitori se axează pe anumite regiuni, în funcţie de specificul construcţiilor şi condiţiile de mediu. Astfel trei zone cumulează jumătate din totalul suprafeţei comercializate de învelitori: centru-19%, Bucureşti- 16% şi nord-vest- 16%.

Lindab, lider pe segmentul învelitorilor din tablă

În ceea ce priveşte competiţia pe această piaţă, aproximativ 50 de furnizori activează pe acest segment. "Dintre aceştia, circa 40% sunt companii mici, cu o piaţă locală sau cel mult regională", spune Funieru. Majoritatea companiilor mici se întâlnesc în segmentul producţiei şi comercializării ţiglei de beton şi al ţiglei metalice, în principal datorită investiţiilor relativ reduse în echipamentele de producţie şi a procesului tehnologic simplu. Studiul Neomar arată că doar trei companii care activează pe această piaţă depăşesc uşor pragul de 10% din punctul de vedere al cotei de piaţă şi numai cinci înregistrează cote de piaţă între 5-10% din piaţă. Potrivit directorului Lindab România, Andrei Sulyok, piaţa sistemelor metalice pentru construcţii este una foarte complexă, astfel că este greu de estimat o cotă de piaţă pentru fiecare tip de produs în parte. "Putem însa să vă spunem că, din estimările noastre, Lindab deţine pe piaţa românească o cotă de 13% pe segmentul învelitorilor, fiind lider de piaţă, şi de 22% pe segmentul învelitorilor metalice", spune Sulyok. Însă, conform estimărilor, în acest an este de aşteptat ca lupta pe această piaţă să se intensifice. "Noii intraţi pe piaţă şi-au propus, conform celor declarate în cadrul studiului, creşteri procentuale superioare creşterii prognozate a pieţei, ceea ce denotă o politică de marketing atractivă", explică Funieru. Majoritatea companiilor investigate în cadrul studiului realizat de Neomar Consulting şi-au sporit bugetul de marketing în 2007 comparativ cu 2006, în unele cazuri surplusul depăşind 100.000 euro şi şi-au propus o intensificare a acţiunilor de promovare în special în cadrul târgurilor şi expoziţiilor, dar şi prin intermediul presei scrise. În ceea ce priveşte canalele de distribuţie, mai ales în cazul ţiglei din beton, dar şi a ţiglei metalice, există o serie de producători locali care vând direct beneficiarului, "la poarta fabricii". Totuşi, producătorii cunoscuţi la nivel naţional apelează mai ales la depozitele de materiale de construcţii şi marii distribuitori. Ţigla metalică constituie un caz aparte, fiind distribuită şi prin intermediul montatorilor specializaţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite