Piaţa de târguri şi expoziţii depăşeşte valoarea de 20 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi dispersată, piaţa de târguri şi expoziţii din România şi-a cristalizat deja principalii competitori din domeniu. Romexpo este de departe lider pe acest segment, compania fiind urmată

Deşi dispersată, piaţa de târguri şi expoziţii din România şi-a cristalizat deja principalii competitori din domeniu. Romexpo este de departe lider pe acest segment, compania fiind urmată de alte 10 nume specializate pe anumite tipuri de manifestări expoziţionale.

O parte semnificativă a domeniului de târguri şi expoziţii este reprezentată de evenimentele în domeniul IT&C, lider pe acest segment fiind compania Expotek.

"Totuşi, în România avem, în domeniul IT&C - şi vorbim aici de o piaţă de aproximativ patru miliarde de euro în 2006 - un eveniment de referinţă care reuneşte anual companiile reprezentative în domeniul comunicaţiilor şi un număr semnificativ de firme din domeniul IT - produse şi servicii. Cifra de afaceri totală a expozanţilor la CERF 2006 a ajuns la aproape trei miliarde de euro", a declarat, pentru Adevărul, Sorina Mureşan, director general Expotek România. În ceea ce priveşte gradul de dezvoltare al acestei pieţe, George Cojocaru, preşedintele complexului expoziţional Romexpo, consideră că "în etapa actuală, piaţa de târguri şi expoziţii din ţara noastră este dispersată, fapt ce îngreunează o evaluare a ei". "Considerăm, totuşi, că această piaţă dispune de un potenţial ridicat care se va amplifica odată cu intrarea ţării noastre în spaţiul economic european", explică Cojocaru.

Afacerile Romexpo cresc cu 6-8% în fiecare an

Strategiile de dezvoltare ale jucătorilor din domeniu vizează identificarea de noi tematici de manifestări expoziţionale care să răspundă unei economii de piaţă dinamice. În plus, în vederea creşterii gradului de reprezentativitate şi a nivelului specializat al manifestărilor expoziţionale, este necesară atragerea de noi expozanţi din ţară şi străină tate, dar mai ales din ţările-ţintă pentru comerţul românesc. "Odată cu creşterea pieţei, se va dezvolta şi fenomenul târgurilor şi expoziţiilor, atât din punctul de vedere al numărului de evenimente, cât şi din punctul de vedere al amplorii acesteia, şi implicit, industriile ce ţin de logistică şi serviciile conexe expoziţiilor", explică Mureşan. Deşi nu există cifre oficiale cu privire la valoarea pieţei de târguri şi expoziţii din România, Sorina Mureşan consideră că ea depăşeşte, cu siguranţă, 20 de milioane de euro. Poziţia de lider detaşat, deţinută de Romexpo pe această piaţă, este vizibilă şi la nivelul cifrei de afaceri. În timp ce Expotek a atins în 2005 o cifră de afaceri de un milion de euro, afacerile Romexpo au urcat la circa 10 milioane de euro în 2006, creşterile anuale medii fiind de 6-8%. "Relansarea unor sectoare ale economiei româneşti şi creşterea interesului oamenilor de afaceri pentru piaţa românească au condus anul trecut la dezvoltarea activităţii Romexpo SA. Cele 40 de târguri, expoziţii şi saloane comerciale, în marea lor majoritate manifestări specializate, organizate de Romexpo, atât în cadrul complexului expoziţional, cât şi la manifestările expoziţionale organizate în ţară, în cursul anului trecut, au reunit un număr de 8736 de expozanţi, din care peste 25% străini", spune preşedintele Romexpo.

11 societăţi organizează târguri specializate

Potrivit datelor furnizate de companie, comparativ cu anul 2005, anul trecut, suprafaţa totală ocupată de expozanţi, atât în cadrul complexului expoziţional, cât şi în ţară, a crescut cu 21%, numărul de expozanţi cu 5%, iar numărul total al vizitatorilor cu peste 26%. În România, 21 de Camere de Comerţ şi Industrie şi 11 societăţi comerciale specializate organizează târguri şi expoziţii. Romexpo a reuşit să rămână în fruntea clasamentului, datorită faptului că manifestările acoperă, practic, totalitatea sectoarelor economiei naţionale: de la construcţii şi amenajări interioare, instalaţii şi tehnologii pentru cele mai diverse domenii industriale, până la industria alimentară, ambalaje, industria de apărare, medicină umană şi veterinară, producţie publicitară, confecţii, textile, cosmetice etc. În fapt, această gamă variată diferenţiază compania de alţi organizatori ce abordează doar domenii singulare sau restrânse ca diversitate tematică. Printre ceilalţi organizatori se numără şi AB Plus SRL, Expo SIB International Travel SRL, Amplus International Ltd etc.

Cele mai vechi târguri:

- ROMMEDICA - organizator Romexpo prima ediţie în 1991

- CERF - organizator Expotek prima ediţie în 1992

Cele mai mari târguri, după suprafaţa expoziţională:

- Construct Expo - organizator Romexpo - 55.500 mp

- BIFE-Romexpo - 50.000 mp

- TIB-Romexpo - 47.000 mp (interior şi exterior)

- SIAB (odată la doi ani) - organizator AMC-APIA Expo-40.000 mp

- Indragra-Romexpo - 40.000 mp

- CERF-Expotek - 14.000 mp

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite