Petrolul scump reduce marja de profit a benzinăriilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile petroliere prezente pe piaţa românească consemnează rezultate contradictorii pe primele şase luni ale anului 2008, comparativ cu primul semestru al anului trecut, cu excepţia

Companiile petroliere prezente pe piaţa românească consemnează rezultate contradictorii pe primele şase luni ale anului 2008, comparativ cu primul semestru al anului trecut, cu excepţia notabilă a Petrom.

Poziţia Petrom este avantajoasă pentru că profitul a fost realizat integral de divizia de producţie şi explorare, pe segmentul de rafinare şi distribuţie consemnând pierderi. Este o situaţie caracteristică perioadelor în care se consemnează aprecieri puternice ale cotaţiilor petrolului la bursele internaţionale, ceea ce reduce marja de profit pentru rafinare şi distribuţie.

Afaceri de un miliard de dolari

Lukoil România, membră a grupului rus Lukoil, a anunţat un profit net semestrial de 11,9 milioane dolari, în scădere cu 34% faţă de rezultatul obţinut pe primul semestru al anului trecut. EBITDA (profitul înainte de plata impozitelor, dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor) s-a diminuat la 34,7 milioane dolari, faţă de câştigul de 44,3 milioane dolari obţinut în primul semestru al anului trecut.

Aprecierea puternică a preţului materiei prime se observă în creşterea cifrei de afaceri cu 34%, la peste un miliard de dolari, comparativ cu 771 milioane dolari în perioada similară din 2007. În România, Lukoil este proprietara rafinăriei Petrotel şi deţine peste 300 de benzinării.

Filiala din România a grupului ungar MOL a avut în primul semestru un avans de 24% al vânzărilor, cu diminuarea cotei de piaţă la 12%, după ce la sfârşitul anului 2007 anunţa o cotă de piaţă de 12,8%. Raportul financiar al MOL consemnează o stagnare a vânzărilor de carburanţi pe segmentul de retail, comparativ cu perioada similară a anului trecut. MOL deţinea în România, la 30 iunie a.c., 124 de benzinării, comparativ cu 122 de staţii la finele anului 2007.

Vânzările medii pe unitate au scăzut cu 4% în primul semestru, ca urmare a majorării graduale a cifrei de afaceri la cinci staţii de alimentare nou deschise.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite