Patriciu: "Mafia drumurilor" nu vrea bitum de calitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În România există o cârdăşie între politicieni şi mafia drumurilor, care nu doresc introducerea bitumului polimerizat, de o calitate mult mai bună, pentru că astfel s-ar diminua veniturile

În România există o cârdăşie între politicieni şi mafia drumurilor, care nu doresc introducerea bitumului polimerizat, de o calitate mult mai bună, pentru că astfel s-ar diminua veniturile firmelor care construiesc şi repară drumuri, a afirmat, ieri, preşedintele grupului Rompetrol, Dinu Patriciu.

"Nu mă măguleşte să aflu că sunt un nou rege al asfaltului, mai ales că, la nivelul grupului Rompetrol, numai 0,4% din cifra de afaceri este realizată din bitum. Bănuiam că vom ajunge să ne înfruntăm cu mafia drumurilor.

Românii merg pe drumuri proaste pentru că se fac asfaltări perpetue şi nu se respectă normele. Singurii care au interesul ca în România să nu fie folosit bitumul polimerizat, un material modern şi rezistent, impus prin standarde de calitate în Europa, sunt cei care repară drumurile", a spus Patriciu.

Declaraţiile au fost făcute într-o conferinţă de presă, ca reacţie la un material apărut în presa centrală, potrivit căruia Compania Naţională de Autostrăzi impune ca la construirea şi repararea drumurilor să fie folosit un material fabricat în România numai de Rompetrol, la rafinăria Vega. Aceasta după ce directorul Companiei de Autostrăzi, Mihai Grecu, anunţase că soluţia tehnică privind construcţia de drumuri va fi modificată astfel încât, de anul viitor, firmele vor fi obligate să construiască cu bitum modificat, care costă cu 20% mai mult decât cel obişnuit.

Dinu Patriciu a explicat că noile prevederi, care permit utilizarea, din 2008, a bitumului modificat cu polimeri pentru construcţia de drumuri, reprezintă reînnoirea unor acte legislative mai vechi, care recomandau această soluţie tehnică, dar a căror aplicare a fost împiedicată de "mafia drumurilor". "Dacă s-ar folosi bitum polimerizat, nişte domni şi-ar pierde obiectul de muncă, pentru că vor repara drumurile doar la cinci-şase ani, nu anual ca în prezent", a spus Patriciu.

În plus, Rompetrol nu este singurul producător de bitum polimerizat din România. Un produs similar este realizat de cel mai mare trader de bitum din Europa, grupul francez Colas, care produce la Mangalia o cantitate mai mare decât Vega. Potrivit lui Patriciu, şi alţi investitori sunt interesaţi să construiască instalaţie de producţie a bitumului polimerizat, pentru că este loc pe piaţă.

Capacitatea de producţie a rafinăriei Vega este de 60.000 de tone anual, în condiţiile în care piaţa se ridică la 600.000 de tone anual.

Constructorii sprijină decizia Companiei de Drumuri

Reprezentantul firmei Euroconstruct, Dan Besciu, a declarat, ieri, pentru NewsIn, că introducerea bitumului polimerizat avantajează firmele care construiesc drumuri în România pentru că până acum a trebuit să importe acest material la un preţ mare. "Acest bitum trebuia introdus de mult pe piaţa din România, pentru că are rezistenţă mult mai mare şi este foarte bun.

Noi am făcut de mult cerere să fie introdus acest tip de bitum în România, deoarece am fost nevoiţi să-l importăm din Austria şi Ungaria pentru anumite lucrări. Nu am putut să-l folosim la toate lucrările, pentru că importul implică costuri foarte mari. Eu consider că este mai avantajos să-l folosim pe cel produs în ţară", a spus Besciu. (Teodora Vasâlca)

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite