Parchetul din lemn masiv, imun la criza financiară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de profil a fost afectată în ultimele luni de lipsa cererii. Companiile din domeniu estimează, pentru acest an, o creştere de numai 7%. În prima jumătate a acestui an, piaţa de parchet înregistra un avans susţinut de circa 20%. A urmat o scădere a numărului construcţiilor noi. 

Ultimele luni au impus şi o scădere a cheltuielilor cu amenajarea locuinţelor. Piaţa de parchet este dependentă de evoluţia construcţiilor noi. Iar a doua jumătate a acestui an a consemnat o nouă realitate.

Încasările vin doar din onorarea unor contracte semnate anterior. „În 2008, vânzările de parchet au avut o evoluţie similară tuturor materialelor pentru finisaje.

La început a fost  o creştere de 15-20%, urmată de o stagnare în a doua parte a anului. Per total, în 2008 ar fi o creştere de 6-7%“, potrivit calculelor Florinei Necula, director de marketing Arabesque. Parchetul tristratificat şi cel din lemn masiv se simt confortabil însă şi-n aceste condiţii.

Tristratificatul creşte cu 30%

Pe piaţa de lemn tristratificat, importurile reprezintă aproximativ 30%, potrivit datelor Arabesque.  Karelia este unul dintre producătorii autohtoni. Iar acest produs pare pe val comparativ cu altele similare.

„Sectorul a fost în creştere între 25 şi 35%. Chiar dacă a încetinit sectorul imobiliar, vânzările către clienţii finali se menţin la acelaşi nivel“, spune Horia Bălan, directorul companiei.

Lemnul masiv a profitat cel mai mult anul acesta. Cea mai mare parte a producţiei este una autohtonă. Importurile de parchet din lemn masiv reprezintă doar 10% din piaţă. „Pentru noi, anul acesta presupune o creştere de circa 20-25%, având în vedere că ne-am axat doar pe comercializarea parchetului masiv.

Ponderea clienţilor care cumpără acest tip de produse a rămas aceeaşi“, estimează Marius Mureşan, director Mactovic. Acesta crede că efectele crizei se vor face probabil resimţite în primele luni ale anului viitor.

Unul dintre avantajele care au susţinut dezvoltarea acestui sector într-un ritm dublu faţă de piaţă în ansamblu ţine şi de o reducere a preţului final. „Preţurile produselor au scăzut în ultimele două luni cu 10-15% deoarece s-a ieftinit mult şi lemnul“, adaugă Mureşan.

Sufocaţi de laminat

Parchetul laminat are însă cea mai mare pondere în totalul vânzărilor. Anul trecut, acesta reprezintă 80% din piaţă. Cele mai mari comenzi au venit din partea dezvoltatorilor interesaţi de soluţii ieftine şi rapide.

Pardoseala laminată, impropriu numită parchet, este asigurată în totalitate de importuri, anul acesta preţul fiind influenţat de cursul valutar.

Volumul total al pieţei româneşti de parchet este, potrivit estimărilor Florinei Necula, de 21 milioane de metri pătraţi. Un nivel satisfăcător, având în vedere că la nivelul Federaţiei Europene a Producătorilor de Parchet producţia este de 100 milioane de metri pătraţi. Piaţa autohtonă a atras deja şi mari jucători internaţionali. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite