Optimism pe piaţa structurilor metalice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
70% din producţia locală Ruukki a mers către export anul trecut
70% din producţia locală Ruukki a mers către export anul trecut

Principalele companii active pe această piaţă şi-au reorganizat activitatea şi şi-au regândit politicile. Halele mici şi depozitele sunt principalele construcţii care au asigurat o cerere pentru structuri metalice, chiar dacă acestea se pretează unui număr mare de lucrări.

Dacă în 2008 piaţa era evaluată la 200 milioane de euro, luând în considerare evoluţia din 2009 şi primele luni ale lui 2010, acum vorbim de o valoare de aproximativ 100 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Mădălina Dumitru, marketing director Ruukki România.

„Pentru noi în 2009 comenzile au scăzut faţă de 2008, dar acest lucru este privit ca un bun prilej să ne repoziţionăm. În această perioadă dificilă, clienţii se uită mult mai atent la sumele pe care le cheltuie, dar şi la calitatea construcţiei", declară Istvan Balog, director în cadrul Lindab-Astron Building Systems.

Clienţii tatonează

Momentan clienţii locali studiază piaţa, fac multe cereri de ofertă sau sunt în faza de aprobări a documentaţiei, astfel că nu s-au demarat încă în 2010 lucrări semnificative pe acest segment, potrivit reprezentanţilor Ruukki.

O problemă ar fi accesarea surselor de finanţare, dar şi preţul materiei prime, care urmează să înregistreze creşteri. „După o scădere accentuată a preţului oţelului în anii trecuţi, acum se aşteaptă o creştere, pe fondul revenirii industriei de profil care se resimte pe pieţele vestice", spune Mădălina Dumitru. Jucătorii din piaţă ştiu că vor apărea schimbări de preţ în a doua parte a anului, dar nimeni nu cunoaşte încă exact care va fi cuantumul, nici măcar marii producători.

„Primele luni au fost mult mai optimiste, cu mai multe proiecte în discuţie şi bugetate decât în aceeaşi perioadă a lui 2009", adaugă Istvan Balog. El crede că, pe viitor, segmentul îşi va mări cu siguranţă volumul, ca urmare a modificării conceptului de proiectare, de la modelul tradiţional la cel practic.

Strategii de criză

„Cu siguranţă va exista din nou creştere pe această piaţă în următorii doi-trei ani. Poate nu la nivelul anilor 2007-2008, dar cu siguranţă avem nevoie de investiţii în România", spune directorul Lindab.

Piaţa românească este o piaţă cu foarte mulţi competitori locali, dar care nu a ajuns încă la maturitatea de a crea sisteme. Pentru Lindab-Astron, comenzile au scăzut anul trecut, dar acest lucru este privit ca un bun prilej de repoziţionări.

„Anul 2009 ne-a determinat să ne reorganizăm în aşa fel încât să reducem cheltuielile, să fie cât mai mult acoperite de volumul mult mai mic de proiecte în derulare. Pe lângă acestea, la comenzile lansate în 2008 a fost necesară o renegociere a contractelor, ca urmare a prăbuşirii preţului oţelului", spune Balog.

Ruukki s-a axat strategic pe un număr mai mic de clienţi, cu cereri foarte specifice, pe categorii de produse şi servicii speciale. „Provocările anului 2009 au fost evaluarea corectă a pieţei - ce tip de produse se vor vinde în continuare şi către cine", explică Dumitru.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite