Optimism pe piaţa de obiecte sanitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Optimism pe piaţa de obiecte sanitare
Optimism pe piaţa de obiecte sanitare

Companiile de profil vor să recupereze până la sfârşitul anului ce au pierdut în prima jumătate din 2009. Piaţa obiectelor sanitare va atinge în acest an o valoare de aproximativ un miliard de euro, potrivit estimărilor. Asta înseamnă o scădere de 15% faţă de anul trecut.

Cererea pe piaţa de instalaţii şi obiecte sanitare a avut şi ea de suferit odată cu scăderea pieţei de construcţii. Per ansamblu, scăderea acestei pieţe nu va fi mai mare de maximum 15%, potrivit reprezentanţilor firmelor de profil de pe piaţa autohtonă. „În 2008, piaţa instalaţiilor şi a obiectelor sanitare din România  a înregistrat a valoare de peste 1,3 miliarde de euro. În acest an, aceasta va atinge aproximativ un miliard de euro, ceea ce arată o diminuare de aproximativ 15%“, declară Ioana Medrega, specialist marketing divizia ceramice – sanitare a companiei de profil Romstal.

Pentru cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de profil, segmentul căzilor este unul foarte însemnat. „Pentru noi, peste 15% din valoarea vânzărilor diviziei sanitare este reprezentată de căzi simple şi cu hidromasaj, din multitudinea de obiecte sanitare existente“, explică Medrega.

Segmentul economic, cel mai solicitat

Cel mai bine vândute, spune aceasta, sunt căzile simple cu preţuri cuprinse între 339 de lei şi 600 de lei, în funcţie de dimensiuni şi forme. Aceste căzi sunt achiziţionate, în general, pentru amenajarea apartamentelor care nu dispun de băi cu suprafeţe generoase.

„Căzile cu hidromasaj cel mai bine vândute fac parte din segmentul mediu de preţ, aproximativ 2.000 – 3.000 de lei şi sunt în general pe modelul de colţ sau drepte cu dimensiuni mai mari“, spune reprezentantul Romstal. Inclusiv pentru firmele care au introdus de curând în ofertă căzi de baie, acesta este sectorul pe care se bazează considerabil.

„Căzile de baie ocupă un loc important în businessul nostru la nivel internaţional, fiind introduse recent şi pe piaţa locală, unde au fost foarte bine primite de către clienţi. Suntem convinşi că, în cel mai scurt timp, căzile vor deveni un segment semnificativ în portofoliul nostru“, declară Francesc Recasens, general manager Roca Obiecte Sanitare.

Rezultate similare cu cele din 2008

În ceea ce priveşte estimările acestei pieţe, ele sunt ceva mai optimiste, comparativ cu întreaga piaţă de real estate. „Pentru acest an, rata de creştere va fi mai scăzută, din cauza numărului mai mic de locuinţe noi achiziţionate sau nou construite, dar şi a nivelului mai redus de renovări de locuinţe. Cu toate acestea, trendul poate fi considerat ascendent pentru o astfel de piaţă, oamenii având nevoie de obiecte sanitare şi fiind în căutarea unor soluţii de baie confortabile“, susţine Recasens.

Oferte speciale pentru reducerea stocului

Chiar şi referitor la rezultatele financiare ale acestui an, companiile specializate în obiecte sanitare sunt încrezătoare. „În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor în acest an, ne aşteptăm să atingem o cifră de afaceri similară cu cea înregistrată în anul 2008, cu o tendinţă de scădere a vânzărilor sub cele de anul trecut pe primul semestru, dar cu o evoluţie ascendentă pe cel de-al doilea semestru“, spune Ioana Medrega.

În acelaşi timp, preţurile de vânzare vor fi influenţate foarte mult de evoluţia preţului materiei prime, dar şi de cursul de schimb leu-euro. Se remarcă deja o avalanşă de oferte speciale, bazate pe reduceri de preţ, lansate de toţi jucătorii din piaţă cu scopul de a elimina cât mai mult din stocurile achiziţionate în cursul anului trecut, conform reprezentantului Romstal.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite