Oprire completă pe piaţa de fier forjat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Previziunile pentru 2009 nu sunt deloc unele pozitive, iar o posibilă revigorare a pieţei de profil se vede abia peste doi ani.Vânzările de fier forjat, care până nu de mult erau unele dintre cele mai înfloritoare, se apropie de o stagnare completă, după mari scăderi ale pieţei.

Recunoscute ca produse pentru categoria de lux, vânzările de ornamente din fier forjat au început să scadă încă de la sfârşitul anului trecut. „Către finalul lui 2008, piaţa a fost în vădită scădere.

Comenzile au fost mai puţine, atât de la atelierele de prelucrare a fierului forjat cât şi de la utilizatorii finali. În acea perioadă a început să se pună accentul pe principiul «cu cât mai ieftin, cu atât mai bine»“, declară Rareş Groapă, administrator al firmei de profil Ironforge.

Însă, per ansamblu, încheierea anului 2008 a adus rezultate satisfăcătoare pentru piaţa fierului forjat. Scăderile cu adevărat drastice s-au înregistrat la începutul acestui an. „Din punct de vedere al vânzarilor de fier forjat, anul 2008 a fost unul bun pentru criza care tocmai pătrunsese şi în România. Cel mai bun an pentru această piaţă a fost fără discuţie 2007“, opinează Radi Karim Hamza, administrator al producătorului de obiecte din fier forjat KMC Technology.

Estimări negative pentru vânzări

Previziunile pentru acest an nu sunt deloc unele pozitive, iar o posibilă revigorare a pieţei de profil se vede abia peste doi ani.„Anul 2009 a păstrat nota sfârşitului lui 2008, în unele luni vânzarile au scăzut cu 30-50 % faţă de lunile similare ale anului trecut. Bineînţeles că fiecare stopare a unei construcţii sau a unui proiect ne-a afectat foarte mult şi pe noi“, explică Rareş Groapă.

Pentru alţi jucători, vânzările în primul semestru din acest an s-au înjumătăţit. „În primul semestru din 2009, am vândut cu peste 50% mai puţin faţă de perioada similară a anului trecut“, spune reprezentantul KMC Technology. Nici previziunile pentru partea a
doua a anului nu sunt unele pozitive.

„Nu putem să sperăm altceva decât ca piaţa să se revigoreze, chiar şi timid, în semestrul al doilea al acestui an“, susţine oficialul Ironforge. Pe de altă parte, alte firme de profil văd acelaşi ritm al comenzilor de fier forjat. „Cred că toate solicitările vor scădea în continuare şi se va menţine aceeaşi proporţie ca la începutul anului. Acestea se vor diminua în acelaşi ritm. O relansare a pieţei o preconizăm pentru anul 2011“, explică Radi Karim Hamza.

Produse dintre cele mai sofisticate

Până anul trecut, majoritatea produselor de profil erau solicitate, de la garduri, porţi, balustrade şi până la elemente de scări sau scaune.„Tehnologia contează foarte mult pentru producţie. Pe lângă produsele deja enumerate, pot veni solicitanţi cu multe alte idei, aproape orice poate fi amenajat cu şi prin fier forjat. Tehnologia trebuie aşadar să fie una adaptată pentru orice model şi orice fel de produs, oricât de mic sau de complicat ar fi“, completează Radi Karim Hamza.

La garduri şi porţi, preţul minim pe metru pătrat este 50 de euro. „Aici trebuie făcută o defalcare. Elementele din fier forjat au o rază mare de preţuri şi se vând de obicei la bucată. Produsul finit se vinde la metru pătrat sau liniar, unde nu se poate da un preţ mediu, factorii de facturare fiind foarte mulţi. Putem spune însă că există un minimum de 50 euro pe metru pătrat, dar un maximum teoretic nu există“, completează administratorul Ironforge.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite