Operatorul de turism Thomas Cook îşi înghite rivalul britanic MyTravel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noua entitate estimează că va avea 19 milioane de clienţi şi vânzări anuale de 12 miliarde de euro Thomas Cook, al doilea mare operator de turism din Europa, şi compania britanică

Noua entitate estimează că va avea 19 milioane de clienţi şi vânzări anuale de 12 miliarde de euro

Thomas Cook, al doilea mare operator de turism din Europa, şi compania britanică rivală MyTravel au decis să fuzioneze pentru a-şi reduce costurile şi pentru a concura mai bine cu liderul pieţei europene, TUI. Compania rezultată va avea venituri anuale de 8 miliarde de lire sterline.

Noua entitate, care se va numi Thomas Cook Group, va avea sediul central la Londra şi va fi listată la London Stock Exchange. Compania-mamă a Thomas Cook, KarstadtQuelle, va deţine 52% din acţiuni, iar MyTravel - 48%. Peter McHugh, directorul executiv al MyTravel, a spus că în urma fuziunii, care va fi finalizată în iunie 2007, va rezulta un rival mult mai puternic al TUI, pe piaţa turismului, cu venituri anuale de 8 miliarde de lire sterline şi 19 milioane de clienţi pe an. Dar toate astea au şi un preţ, pentru că reducerea costurilor înseamnă şi renunţarea la personal, lucru care se va întâmpla cu siguranţă, deoarece grupul plănuieşte o reducere a costurilor cu 75 milioane de lire sterline pe an, arată "Times".

Posturile de conducere se împart între cele două companii

Vânzările anuale ale grupului se vor situa în jurul a 12 miliarde de euro, în condiţiile în care liderul pe piaţă, TUI, are vânzări anuale de 14 miliarde de euro. În urma anunţului, care a surprins pe toată lumea, titlurile MyTravel au crescut la Bursă cu 33 de procente, la 317,5 pence, ridicând valoarea companiei la 1,4 miliarde de lire sterline. Şi la Frankfurt, acţiunile KarstadtQuelle au crescut cu 5,5%. Directorul executiv al KarstadtQuelle, Thomas Middelhoff, va fi preşedintele noii companii, iar preşedintele MyTravel, Michael Beckett, va ocupa poziţia de vicepreşedinte. Cei doi directori executivi ai companiilor rivale, Peter McHugh de la MyTravel şi Manny Fontenla-Novoa de la Thomas Cook, vor conduce echipa de management. "Este vorba despre fuziunea unor branduri foarte, foarte puternice şi suntem foarte încântaţi de faptul că vom aduce laolaltă aceste branduri", a spus la rândul său Manny Fontenla-Novoa, de la Thomas Cook.

Fuziunea, necesară pe o piaţă care tinde spre consolidare

În urma fuziunii, Thomas Cook va deţine poziţia de lider de piaţă în Marea Britanie, Irlanda, Germania, Scandinavia, ţările Benelux, Franţa şi Canada, au spus oficialii MyTravel, citaţi de AFP.

Anterior cunoscută sub numele de Airtours, MyTravel aproape că a intrat în colaps, din cauza datoriilor sale, în 2003. Tot atunci, industria serviciilor complete de turism a intrat în declin, pentru că tot mai mulţi oameni aleg să-şi organizeze vacanţele prin intermediul Internetului sau apelează la companii de transport aerian low-cost. Compania MyTravel, care controlează agenţiile de turism "Going Places", şi-a redus costurile, a închis agenţii şi şi-a redus considerabil oferta. La 31 octombrie anul trecut a raportat un profit înainte de impozitare de 43,8 milioane de lire sterline. Şi Thomas Cook a revenit pe profit pentru prima dată în ultimii patru ani, după concedieri de personal şi reduceri de costuri. În decembrie 2006, KarstadtQuelle a cumpărat 50% din acţiunile Thomas Cook, care erau deţinute de Deutsche Lufthansa, cu suma de 800 milioane de euro, iar acum deţine integral controlul asupra operatorului de turism.

Noua companie, în cifre

- Profit de 343 milioane de lire sterline dintr-un venit anual estimat la 8 miliarde de lire sterline

- Angajaţi: 33.000 în toată Europa; 18.781 în Marea Britanie

- Agenţii de voiaj: 2.926, dintre care 1.000 în Marea Britanie (Going Places, Thomas Cook)

- Clienţi: 19 milioane, în fiecare an; 6,3 milioane numai în Marea Britanie

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite