Ofertele pe internet iau faţa operatorilor tradiţionali de turism

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialiştii spun că în 10 ani, agenţiile clasice de turism vor dispărea dacă nu-şi dezvoltă activitatea online După o perioadă în care prezenţa pe internet a agenţiilor de turism

Specialiştii spun că în 10 ani, agenţiile clasice de turism vor dispărea dacă nu-şi dezvoltă activitatea online

După o perioadă în care prezenţa pe internet a agenţiilor de turism nu a reprezentat mai mult decât un site de prezentare, tour-operatorii s-au reorientat şi au devenit mai interesaţi în a oferi turiştilor posibilitatea de a rezerva vacanţele on-line. Pentru 2008, 20% din vânzările totale ale tour-operatorilor autohtoni vor fi realizate prin internet.

Piaţa e-travel s-a dezvoltat semnificativ în ultimii 10 ani, în paralel cu turismul clasic. Anul trecut, la nivel mondial, vânzările on-line de sejururi au totalizat 19,5% din vânzările totale din turism. În acest context, tour-operatorii tradiţionali au realizat care este potenţialul canalului de vânzare a vacanţelor prin intermediul internetului şi şi-au diversificat oferta, arată ultimul studiu al companiei de cercetare Euromonitor International, intitulat "Industria globală e-travel". Pe plan naţional, lucrurile stau aproximativ la fel: tour-operatorii investesc sume foarte mari pentru dezvoltarea sistemului de rezervare pe internet a biletelor pentru vacanţă sau transport.

Într-o lună, internetul potenţează afacerea cât în şase

"Piaţa de internet din România, în ansamblul său, cunoaşte o creştere spectaculoasă de la an la an. Există chiar un curent de opinie în piaţă care spune că, într-o lună, poţi dezvolta un business pe internet cu aceleaşi resurse, pe care le foloseşti în şase luni în activitatea clasică a unei agenţii de turism", declară Ciprian Enea, consultant la www.bestturism.ro.

Acesta spune că deja firmele autohtone care activează în domeniul turismului încep să conştientizeze importanţa internetului pentru dezvoltarea afacerii şi investesc sume importante pentru aceasta. "Cele mai multe resurse financiare le consumă într-un business de acest tip softul, cheltuielile cu salariaţii şi cele pentru mentenanţă şi regie", precizează Enea.

Acesta a adăugat că, în acest moment, vânzările efective de produse turistice pe internet sunt de sub 10% din volumul total. "Pentru 2008, estimările noastre arată că vom ajunge la un nivel al vânzărilor pe internet de 15-20%", mai spune reprezentantul www.bestturism.ro.

La rândul său, Corina Sinkov, director de comunicare la Teztur, companie specializată pe rezervări online, spune că "fără internet şi rezervări online, în 10 ani agenţiile de turism dispar". Ea subliniază că sistemul de rezervare on-line al Teztur dă certitudinea rezervării, în numai 10 minute, a locului la hotelul solicitat.

Potrivit unui studiu al companiei de consultanţă Metromind, în România există peste 6,4 milioane de români care utilizează internetul, ceea ce înseamnă că agenţiile de turism pot să-şi prezinte ofertele unui număr de 6,4 milioane de români. Mai mult, acest număr este în creştere de la an la an. De aceea, internetul este o oportunitate care ar trebui luată în considerare serios, se arată în studiul Metromind, care analizează site-urile agenţiilor de turism din România.

Se dezvoltă şi afacerile conexe

Intensificarea prezenţei pe internet a tour-operatorilor dezvoltă şi afaceri conexe, precum portalurile de turism specializate pe rezervări de bilete de avion sau de pachete turistice complete. Deocamdată, piaţa autohtonă e-travel se află încă la un nivel scăzut, iar agenţiile de turism clasice nu au de ce să se teamă de concurenţa agenţiilor care operează exclusiv on-line. Dar este evident că lucrurile se vor schimba într-un viitor nu foarte îndepărtat, dat fiind că şi piaţa românească va urma tendinţele din turismul mondial. Astfel, potrivit studiului, tour-operatorii internaţionali de turism răspund cu teamă competiţiei apărute din partea agenţiilor on-line de rezervări turistice, precum Expedia sau Travelocity.

Companii precum TUI sau Thomas Cook îşi pun problema concurenţei din ce în ce mai acerbe venite din partea agenţiilor de turism care operează exclusiv online. "Operatorii majori din turism consideră că totuşi ei au o poziţie puternică în piaţă, fiindcă brandurile lor sunt cunoscute şi se bucură de notorietate", a comentat Helen Roberts, strategic analist în cadrul Euromonitor. În Marea Britanie, spre exemplu, notează studiul Euromonitor, ţară cu tradiţie în industria turismului, piaţa vacanţelor online a crescut de la 7%, în anul 2002, la 35 % în 2006.

"Tour-operatorii tradiţionali au înţeles care este potenţialul acestei pieţe şi au realizat investiţii importante pentru modificarea paginilor web", se mai arată în studiul Euromonitor.

Tour-operatorii şi-au îmbunătăţit serviciile online

Operatorii tradiţionali în turism de talie mondială şi-au îmbunătăţit suportul tehnic şi au investit în dezvoltarea reţelelor informatice şi în dezvoltarea site-urilor, pentru a face faţă concurenţei tot mai acerbe venite din partea operatorilor online. Acestea şi-au schimbat recent paginile web şi şi-au îmbunătăţit motoarele de căutare, încurajând clienţii să apeleze la serviciile online. De exemplu, în Marea Britanie, majoritatea tour-operatorilor şi-au pus programele şi infrastructura informatică la punct, astfel încât majoritatea agenţiilor sunt în măsură să ofere şi posibilitatea rezervării unei vacanţe sau călătorii online.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite