Nu-i de joacă! Nici jucăriile nu se vând

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările de jucării au înregistrat, în 2008, un regres de aproximativ 30% faţă de anul anterior pe piaţa românească. Părinţii au început să fie mai atenţi la cheltuieli şi să cumpere jucării mai puţine sau mai ieftine pentru copiii lor, ca urmare a crizei financiare care le-a subţiat portofelele.

Moş Crăciun a fost şi în acest sezon destul de generos cu copiii, importatorii şi distribuitorii de jucării lăudându-se cu vânzări mai mari cu până la 60% faţă de o lună normală din an.

Cu toate acestea, anul trecut, vânzările de jucării au scăzut cu circa 30% faţă de anul anterior, ca urmare a crizei financiare şi a deprecierii leului în faţa dolarului, potrivit lui Mihai Frangulea, directorul general al firmei importatoare de jucării, Nicoro Trading.

Scăderi de vânzări şi implicit de profit sunt aşteptate şi pentru acest an, deoarece românii vor deveni mai atenţi la coşul de cumpărături, avertizează importatorii.

De aceeaşi părere sunt şi reprezentanţii Arădeanca, singurul producător român de păpuşi, care se aşteaptă la o scădere a vânzărilor în anul 2009 din cauza recesiunii economice existente pe plan internaţional şi care afectează mai multe domenii de activitate, printre care şi cel al fabricării de păpuşi şi jucării.

Există însă şi voci care afirmă că segmentul de produse pentru copii este şi va continua să fie cel mai puţin afectat de criză.

“Părinţii pot renunţa la orice, mai puţin la haine şi jucării pentru copiii lor, asta e diferenţa faţă de alte businessuri”, explică Alin Burcea, importatorul Chicco, una dintre cele mai importante mărci de articole pentru copii, la nivel mondial.

De asemenea, în magazinele Diverta, ponderea reprezentată de jucării a crescut, în ultimele trei luni ale anului trecut, de la 7% la 12% din vânzări, potrivit lui Isabelle Greger, directorul de marketing al grupului Diverta.

Hypermarketurile, pline de jucării

Circa 90% din vânzările de jucării din luna ce tocmai s-a încheiat au fost realizate în marile lanţuri de retail. „Comportamentul de consum al cumpărătorului de jucării impune ca distribuţia să fie realizată în proporţie de circa 90%  în marile lanţuri de retail.

Cu toate acestea, piaţa internă nu a reuşit să ajungă maturitatea pieţelor occidentale, unde cumpărătorul este mai educat în ceea ce priveşte alegerea jucăriilor”, afirmă Mihai Frangulea.

Potrivit acestuia, cel mai bine s-au vândut în perioada Sărbătorilor de iarnă păpuşile şi mini-modelele autoturismelor de dimensiuni mari, având în vedere că Moş Crăciun a  venit atât la copii, cât şi la oameni mari. La Diverta, cel mai bine s-au vândut jocurile educative şi jucăriile pentru bebeluşi.

Scade producţia în China

Efectele crizei financiare s-au simţit şi în rândul producătorilor chinezi de jucării. „Se aşteaptă pentru acest an ca numărul producătorilor chinezi de jucării să se reducă de la 45.000 de  jucării la numai 10.000, dintre care circa 1.000 de producători au cifre de afaceri de peste 100 milioane de dolari pe an”, a punctat Mihai Frangulea. 

Potrivit unui raport al Parlamentului European, circa 80% din jucăriile comercializate în Uniunea Europeană sunt importate din ţările asiatice, în special din China.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite